Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. december 2008 - 21:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Åbne filer fra Inkscape

Hej

Jeg skal lave en vektortegning udfra følgende krav:

"bedst fra:
CorelDraw max. ver. 12,0 (husk at ændre alle skrifter til kurver) Adobe illustrator max. ver. CS (husk at ændre alle skrifter til outline)

Formatet skal være: CDR, EPS, CMX, DRW, AI eller PDF
Du bør vælge palette farver."

Da jeg ikke lige vil sende flere K efter et program installerede jeg Inkscape, jeg har læst at Illustrator kan åbne .svg filerne fra Inkscape, men jeg vil gerne lige have en til at teste, det vil jo være dumt at bruge weekenden på at tegne for at kunen kassere det på mandag.

Jeg har lavet en lille test: http://www.filefactory.com/file/07f42f/n/test1_svg
Inkscapes png ser således ud:
www.filefactory.com/file/238515/n/test1_png

Kan det åbnes i Adobe illustrator max. ver. CS ??

Det der med pallete farver, er det nogle bestemte farver ?

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. december 2008 - 21:22 #1
nåh, file factory har lavet om siden sidst jeg brugte det....
Man skal lige scrolle ned til option 2 og klikke "Download with FileFactory Basic"

Undskyld det ekstra bøvl

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
13. december 2008 - 21:24 #2
Inkscape gemmer i EPS som fint åbnes i Illustrator.

//akj