Avatar billede tobias_jul Nybegynder
12. december 2008 - 15:54 Der er 3 kommentarer

Problemmer med opkobling mellem skole/hjemme

Hej

Jeg har det problem at når jeg kommer jeg fra gymnasiet og skal logge på mit eget netværk, kan vista ikke oprette forbindelse til internettet, kun lokalt netværk.
For at få forbindelse skal jeg deaktiverer og dernæst aktiverer mit trådløse netværkkort, kører et diagnosticer og reperation af min internetforbindelse, og så hente nye rnetværkskort indstillinger, hvilket jeg er ved at blive godt træt af efter et halvt år.

Ville hører om der er en måde at enten at den gør det automatisk med et lille program (altså deaktiverer og aktiverer netværket og så hente nye netværksindstillinger) eller om man kunne lave det på en eller anden måde sådan det ikke irriterer mig, hver gang jeg kommer hjem fra skole?

Skal lige sige at skolens nærværk kører på 802.1x sikkerhed (kryptering WEP), og at "Valider servercertifikat er "deaktiveret" sammen med "Brug Windows-logonnavnet og adgangskoden automatisk (og et eventuelt domæne)." under "Beskyttede EAP-egenskaber" i egenskaberne for det trådløse netværk som min skole kører over.
Derhjemme bruger vi bare WEP som sikkerhed, men ellers med normale netværkindstillingerindstillinger.
Avatar billede daquar Nybegynder
13. december 2008 - 23:49 #1
Har de to netværk samme navn?
Avatar billede tobias_jul Nybegynder
15. december 2008 - 13:53 #2
nej, det på skolen hedder "aatg.dk" hvilket jeg skulle skrive specifikt for at den kan logge ind, mens det vi har det hjemme hedder "guesswho"
Avatar billede tobias_jul Nybegynder
16. december 2008 - 07:52 #3
Nogen der kan hjælpe?