Avatar billede onkelbetie Nybegynder
11. december 2008 - 20:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Måske nyt OS??

Hej folk her på siden, jeg overvejer at købe en ny CPU men så kom jeg til at tænke på om man så skulle have nyt OS også? For det behøvede jeg jo ikke da jeg satte nyt grafikkort i?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2008 - 20:50 #1
Det gør du heller ikke med en ny CPU. Hvis din CPU er meget ny i forhold til din gamle og dit OS er meget gammelt, så kan det være at du ikke har fuld udnyttelse af alle den nye CPS's kræfter, men så skal der være stor forskel.

Husk at en ny CPU kan kræve nyt bundkort og anden RAM så du skal nøje undersøge hvad dine muligheder er før du køber, ellers ender du hurtigt med at skulle skifte næsten alle stumperne alligevel
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
11. december 2008 - 20:59 #2
Det lyder da godt (;
Jeg har en Core 2 Duo E4500 og har kigget lidt rundt omkring, mit bundkort understyter (hvordan staves det?:o ) helt op til de nye E8XXX og Q9XXX så der burde ikke være noget problem vel?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2008 - 21:24 #3
Det burde det ikke, men vær opmærksom på det når du køber. Sockten (det stik CPU'en sidder i) skal passe
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
11. december 2008 - 22:08 #4
Det lyder godt :)
Så prøver jeg at købe en E8400 og sætte i (;