Avatar billede maddragon Nybegynder
11. december 2008 - 17:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysql connector og provider problemer

hej jeg ved ikke om lige området er valgt rigtig for dette spørgsmål

hvis ikke beklager jeg

jeg har problemer med at få mysql membership provider og role provider til at køre

jeg har valgt dem men når jeg går ind i security så melder den så denne fejl : The source was not found, but some or all event logs could not be searched. Inaccessible logs: Security

jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre jeg har prøvet at lave en manuel forbindelse som denne :

<connectionStrings>
    <add name="ConnString"
      connectionString="Database=mysql;Data Source=localhost;UId=root;Password=dragons" />
  </connectionStrings>

og det hjalp ikke
grunden til jeg vil have disse providers er at ifølge det sted jeg skal have hosted mit site ikke kan eller vil hoste mdf filer eller fil databaser.

jeg har banket hovde mod dette over flere timer nu jeg vil set store pris på al den hjælp der kan gives jeg skal bare have så jeg kan bruge login control og loginview controls :(

regards
jens simonsen
Avatar billede Syska Mester
12. december 2008 - 10:44 #1
Jeg er ikke bekendt med mysql membersship provider ... ikke at forveksle med MSSQL membership provider ...

Jeg er ret sikker på at du skal skrive din egen custom membership provider eller finde en på nettet hvis du vil bruge mysql ...

http://www.surftown.dk/ - her har de billig mssql database, aner ikke hvad webhotel du har nu ... men det kan da være værd at overveje at skifte.

// ouT
Avatar billede Syska Mester
12. december 2008 - 10:46 #2
Din database hedder helt sikert heller ikke mysql, sikkert dit domain navn, så der må være noget du bytter rundt på ...

navnet "mysql" i en mysql database indeholder information om selve mysql instancen ... så der er et eller andet du må bytte rundt på ... ikke 100% sikker på hvad.

// ouT
Avatar billede maddragon Nybegynder
12. december 2008 - 11:03 #3
hej buzzzz jeg har endelig fået det løst

du havde ret med at jeg selv skulle skrive det meste :S

det viste sig at selve schema var med connector pakken og at du selv skal skrive opsætningen for begge providers og connection string in web.config
:S

det er ikke helt automatisk lige som det inbyggede

men jeg fik det ordnet.

tak for kommentarne
Avatar billede Syska Mester
12. december 2008 - 11:10 #4
Så lidt, men skulle måske have været lidt hurtigere ... siden du ikke kunne bruge mine kommentar til løsningen. :-)

// ouT