Avatar billede oeland Nybegynder
09. december 2008 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Update på Vista

Hej gutter og gutinder

Fik lige et lille problem med Microsoft update på min vista maskine i dag. Updaten fryser når jeg forsøger at åbne den, så jeg åbnede min cmd-promte og som i gamle dage prøve at flushe med "net stop wuauserv" men efter maskinen havde tænkt lidt, fik jeg blot beskeden, at microsoft update ikke kunne stoppes, da jeg forsøgte igen, fik jeg beskeden, at anmodningen ikke er gyldig".

Så er det jeg tænker, var "net stop wuauserv" mon kun beregnet til XP og ikke Vista?

Hvad kan jeg gøre for at sparke microsoft updaten igang igen?
Avatar billede realbeekay Nybegynder
09. december 2008 - 11:55 #1
På Vista skal du køre CMD med administratorrettigheder:
"Start" - "Alle programmer" - "Tilbehør" - højreklik "kommandoprompt" og vælg "kør som admin."
Prøv at omdøbe mappen "C:\windows\softwaredistribution" efter du har stoppen servicen wuauserv. Derefter starter du servicen igen og prøver at opdatere.
Avatar billede oeland Nybegynder
09. december 2008 - 12:20 #2
Jeg har skam også valgt at "kører programmet som admin", og problemet er, at cmd ikke kan stoppe servicen når jeg skriver "net stop wuauserv"
Avatar billede oeland Nybegynder
09. december 2008 - 12:51 #3
Hvis det kan hjælpe, så stod der en i menulinien i flere timer, at den opdaterede fra windows update, men forblev på 0% hvorefter jeg prøvede, at åbne min windows updage, her kunne jeg også se at der var en tilgængelig opdatering, og da jeg trykkede opdater, så gik windows update i hvid, frøs og kunne ikke lukkes. Dette sker nu hver gang jeg går ind i programmet, så et eller andet må måske blokere systemet.. eller?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. december 2008 - 14:10 #4
Prøv denne metode..

1. Skriv i Start søgning: services.msc
2. ENTER
3. Højreklik på Windows Update i listen, og vælg Stop.
4. Skriv i Start søgning: %windir%\SoftwareDistribution
5. ENTER
6. Slet alt indholdet af mapperne DataStore og Downloads.
7. Følg nu trin 1 til 2 igen, find Windows Update i listen, og vælg Start.

Nu skulle Windows update være resettet.
Avatar billede oeland Nybegynder
09. december 2008 - 14:31 #5
Jamen er det ikke fantastisk, det virkede. Og her sad jeg og søgte og prøvede alle de gamle XP trick uden held.

Takker mange gange corleonedk

sender du et svar ;)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. december 2008 - 15:19 #6
Kommer her :)