Avatar billede splitbus Nybegynder
09. december 2008 - 01:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bypass af lademodul

Hej

Har tidligere forespurgt på problemer med at lade på en G4.

Problemet er nu løst ved at flytte den aktuelle HD over i en anden G4.

Så nu står vi tilbage med den dårlige G4 men en anden HD

Vi fik at vide at den dårlige G4 havde problemer med det interne lademodul (tror nok det hed sådan) og at det var en meget bekostelig affære at skifte dette.

Vi vil gerne bruge den dårlige G4 til al vores musik, men problemet er at den kan finde på at "gå ned" uden advarsel.

Tænkte derfor om dette defekte lade modul også kunne være årsag til dette og derfor om man kan fjerne (bypass) det så G4 hele tiden SKAL være tilsluttet 230V ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 02:15 #1
det kan sagtens være årsagen, hvis der er en løs forbindelse el. ligende, og omgå det ville være noget med at lodde ledningerne fra strømforsyningen direkte på bundkortere hvor strømmen kommer ind i maskinen, men det er ikke ligefrem noget jeg vil anbefale.

men held og lykke da.
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. marts 2009 - 10:20 #2
Vi har simpelthen pillet batteriet ud og købt en strømforsyning kun til denne MAC.

Det ser ud til at køre fint nu. Vi har valgt at bruge Mac'en til Musik til Stereo'en.
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. marts 2009 - 10:20 #3
Skal vi lukke den her

TAK alle sammen