Avatar billede ladyhawke Novice
08. december 2008 - 14:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HttpModule virker ikke i test miljø, men fint i udvikling

Hvad kan der være galt?

Jeg har et simpelt HttpModule, med et filter i, der undersøger om filen er en ".aspx" fil og i positivt fald, indsætter den noget javascript.

Problemet er at på min udviklingsmaskine virker det fint og scriptet indsættes, men på mit test miljø, hvor web.config er opdateret med den rigtige httpModule config og den ønskede dll.

Det er godt nok et SharePoint 2003 miljø modulet skal køre i, men det er udviklingsmiljøet også og det melder ingen fejl, det ser det heller ikke ud til den gør på testmiljøet.

Jeg har tilføjet noget Log4Net logning til modulet og dette vises fint på udviklingsmiljøet (helt fra initialisering af modulet), men der er intet output fra testmiljøet... Kan jeg have glemt et eller andet i mit setup?
Avatar billede ladyhawke Novice
09. december 2008 - 08:24 #1
Har opdaget en ekstra, meget uheldig feature: Dette module skal køre på en SharePoint 2003 server og hvis modulet er slået til, så virker de administrative sider ikke - "Server Error in '/_layouts' Application..."
Avatar billede ladyhawke Novice
10. december 2008 - 11:17 #2
Første del af problemet er løst: http modulet skal deployes til /LAYOUTS/ folderen af den aktuelle SPS installation.
Avatar billede ladyhawke Novice
12. december 2008 - 07:55 #3
i mit filter (stream) bliver min stream writer kaldt 2 gange, men med forskellige resultater...

På min udviklingsmaskine kører den først uden at finde det "</html>" tag jeg leder efter, men anden gang finder den det (måske fordi html'en afleveres i flere omgange)

På testmiljøet kører den også 2 gange, men åbenbart uden at finde det den skal....
Avatar billede ladyhawke Novice
07. januar 2009 - 08:41 #4
Fandt at der manglede en key i web.config.

Stødte så på et problem med at httpmodulet ødelægger visse funktionaliteter i SPS 2003 (content editor web part kan ikek gemme og index stopper opdatering), men det har jeg endnu ikke fundet årsagen til...