Avatar billede dennism Nybegynder
08. december 2008 - 13:19 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

C#: FileStream: intern fil?

Jeg forsøger at lave en filestream som denne:
FileStream fileStream = new FileStream(@"\Sounds\B.wav", FileMode.Open, FileAccess.Read);

Filen ligger i en mappe der hedder Sounds i mit projekt, men den kan ikke finde den på denne måde. Hvordan skal jeg pege rigtigt på den?
Avatar billede kalp Novice
08. december 2008 - 13:21 #1
FileStream fileStream = new FileStream(@AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory+"\Sounds\B.wav", FileMode.Open, FileAccess.Read);
Avatar billede kalp Novice
08. december 2008 - 13:22 #2
FileStream fileStream = new FileStream(@Environment.CurrentDirectory+"\Sounds\B.wav", FileMode.Open, FileAccess.Read);
Avatar billede dennism Nybegynder
08. december 2008 - 13:27 #3
For at det virker, skal jeg sætte den til at kopiere filen over i output. Kan det ikke klares på en måde, hvor filen ikke skal ligge i output - altså hvor den er i .exe-filen?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:28 #4
kalp: Jeg tror du placerede @-tegnet lidt forkert :-D

FileStream fileStream = new FileStream(AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory + @"\Sounds\B.wav", FileMode.Open, FileAccess.Read);
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:32 #5
Hvis du vælger din fil i Solution Exploreren, kan du ændre "Build Action" i property vinduet til "Embedded Resource". Dette vil embedde filen ind i din exe-fil. For at få fat i filen, skriver du:

Stream embeddedFileStram = this.GetType().Assembly.GetManifestResourceStream("namespace.filnavn.txt");
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:33 #6
embeddedFileStram skulle have været embeddedFileStream  :-)
Avatar billede dennism Nybegynder
08. december 2008 - 13:42 #7
Ok, tak.

Pt. bruger jeg dette for at finde alle .wav-filerne frem:
            DirectoryInfo directoryInfo = new DirectoryInfo(Environment.CurrentDirectory+@"\Sounds");
            FileInfo[] allowedFiles = directoryInfo.GetFiles("*.wav");

            foreach(FileInfo fileInfo in allowedFiles)

Kan jeg gøre noget lignende, hvis jeg ligger dem som en embedded resource?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 13:53 #8
GetManifestResourceNames() metoden kan måske bruges!? Jeg har aldrig selv haft brug for denne metode, så jeg skal ikke kunne sige præcist hvordan den virker.
Avatar billede dennism Nybegynder
08. december 2008 - 23:06 #9
Kan jeg få et svar fra jer begge?
Avatar billede kalp Novice
08. december 2008 - 23:43 #10
=)
Avatar billede dennism Nybegynder
09. december 2008 - 08:16 #11
Vil du ikke have point?
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. december 2008 - 08:33 #12
Her kommer i hvert fald et svar fra mig :-)
Avatar billede kalp Novice
09. december 2008 - 09:37 #13
=)

fik ikke trykket ordenligt:)
Avatar billede dennism Nybegynder
11. december 2008 - 08:28 #14
I må undskylde at jeg spammer her, men sidder med et akut problem, som jeg meget gerne vil have en løsning på. Håber I kan hjælpe mig her:
http://www.eksperten.dk/spm/856076