Avatar billede taasti Nybegynder
05. december 2008 - 09:47 Der er 12 kommentarer

Kopier data fra et ark til et andet hvis bestemt værdi i celle

Hejsa,

Jeg har en lille projekt mappe i Excel 2007 der består af 8 ark.

Det første ark er beregnet til at give en oversigt fra 4 andre ark (1 – 4 kvartal). De sidste 3 ark skal tage data fra det første ark hvis der står noget bestemt i  celle i kolonne A.

Det er lidt svært at beskrive men hvis der en nogen der evt. vil hjælpe kunne jeg maile det?

Håber der er én der kan hjælpe :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. december 2008 - 11:56 #1
=HVIS(Ark1!A1=1;Ark1!A2;"")

Hvis A1 i ark1 indeholder 1, så henter den værdien i A2 fra ark1, eller er feltet blank.
Hvis feltet eller skal være 0 (nul), skal den se sådan ud:
=HVIS(Ark1!A1=1;Ark1!A2;0)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. december 2008 - 12:05 #2
Eller, hvis der er tekst i A1, f.eks.:

=HVIS(Ark1!A1="April";Ark1!A2;"")

Hvis A1 i ark1 indeholder teksten April, så henter den værdien i A2 fra ark1, ellers er feltet blank.
Hvis feltet ellers skal være 0 (nul), skal den se sådan ud:
=HVIS(Ark1!A1="April";Ark1!A2;0)
Avatar billede taasti Nybegynder
05. december 2008 - 13:32 #3
Hej Vejmand, det ser faktisk ud til at virke, men kan jeg lokke dig til at kigge på arket? hvis jeg mailer det til dig?
Avatar billede taasti Nybegynder
05. december 2008 - 13:38 #4
Det er lidt svært at forklare uden du kan se det. Det er sådan at der er de 3 ark der skal hente data fra et andet, men det bevirker jo en masse tomme rækker på de 3 ark altså hvis der nu først kommer noget i række 17 der skal i ark 3 så er der jo en masse tomme rækker :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. december 2008 - 13:55 #5
Ja, jeg vil gerne se på det, men jeg ved ikke hvornår jeg får tid, er lidt ophængt for tiden.  Det bliver måske først på søndag. :-)

eksperten[snabela]c.dk
Avatar billede taasti Nybegynder
05. december 2008 - 14:00 #6
Det er også fint, takker og bukker :-)
Avatar billede taasti Nybegynder
05. december 2008 - 14:03 #7
Men du lover at du ikke griner af mine excel kundskaber!!! :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. december 2008 - 15:24 #8
Jeg lover ikke at grine, til gengæld vil jeg ikke love jeg kan løse opgaven.
Men jeg ser på det på mandag, når jeg kommer til en PC med Excel 2007.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
09. december 2008 - 20:34 #9
taasti >> Her må jeg desværre melde pas. Det er for stor en opgave til mine Excel-kundskaber + manglende tid.  :-)
Lad bare spørgsmålet stå åbent, der er sikkert én eller flere herinde, som let kan løfte opgaven.
Avatar billede taasti Nybegynder
10. december 2008 - 08:17 #10
ok, men tak for forsøget :-)
Avatar billede karina_n Nybegynder
14. december 2008 - 21:50 #11
Hej

Du kunne vælge et filter, så kun viser dem der ikke er tomme?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2009 - 11:57 #12
Du må gerne prøve at sende filen, hvis det stadig er aktuelt.