Avatar billede pwn Forsker
02. december 2008 - 20:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket fjernsupport program anno 2008

Kikker efter et fjernsupportprogram til support/hjælp af skiftende kunder. Jeg selv prøvet som klient isl light og NetOp. Windows deling virker desværre ikke altid måske mest pga af rettigheder og/eller firewalls.
Det behøver ikke være gratis, men helst ikke over 2.000 kr.
Der vil kun være 1 enkelt bruger ad gangen, men der kan over tid være mange forskellige brugere.
Nogle anbefalinger til et fjernstyringsprogram, der er let at anvende og ikke kræver en større opsætning hos klienten (i isl skulle der blot downloades et lille program og en kode opgivers over telefonen.

mvh
p
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. december 2008 - 20:49 #1
Jeg har gode erfaringer med TeamViewer. Du kan hente en gratis version på www.teamviewer.dk og teste den af. Køb evt. en udgave hvis det er interessant.

Det fungerer som du selv beskriver, ved at du har en meget simpelt form for server-del af programmet på din pc. Dine kunder skal blot hente et lille klient modul som ikke kræver installation. De oplyser dig derefter et ID og kodeord fra klienten, og så kan du forbinde til deres pc.
Avatar billede pwn Forsker
02. december 2008 - 21:17 #2
OK,og det vil sige, jeg køber programmet og herefter koster det ikke noget uanset antal ikke-samtidige bruge jeg forbinder mig med!?
Jeg downloader en testversion.
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. december 2008 - 21:31 #3
Præcis. Versionen til 499 EUR er ubegrænset rent tidsmæssigt, og virker til 1 samtidig support session. Måske lidt over dit budget, men på sigt er det en god investering. Ved dog ikke om der findes billigere alternativer med samme type løsning...
Avatar billede ejldk Nybegynder
02. december 2008 - 21:38 #4
Vil også anbefale teamviewer... Har brugt det i et godt stykke tid, og har aldrig haft problemer med det. Det virker bare ;) Kunder downloader et lille program og giver dig et id og en kode. Så taster du id'et ind, og derefter koden, også er i klar ;)

Mener dog at man skal betaler hvis det er til commercielt brug...
Avatar billede pwn Forsker
02. december 2008 - 23:47 #5
Tak for svarene. Jeg har downloaded en gratisversion og det fungerer jo perfekt, som I begge skriver. Prisen er OK - det er jo et værktøj :-)
Avatar billede dr.big Nybegynder
03. december 2008 - 00:07 #6
Bruge selv et som hedder ISLLight ( http://www.isllight.com/en/ )
Mener det er det kan det samme som TeamViewer, her giver DU bare en kode til kunden over tlf. som de så skal indtaste... du kan jo lige selv prøve at sammenligne dem:)
Avatar billede pwn Forsker
03. december 2008 - 00:22 #7
Tak for tippet - det vil jeg prøve.
Jeg ved ikke om det skyldes Teamviewer, men min maskine har umotiveret slukket (ikke bare lukket ned, nej som når strømmen bliver taget) nogle gange (ca med 5-10 mellemrum). Nu har jeg afinstalleret  programmet for at se om problemet stadig er der. Jeg bringer resultatet her :-)
Avatar billede pwn Forsker
03. december 2008 - 21:38 #8
Detmåvære tlfældigt - så Teamview bliverfrikendt!
Avatar billede pwn Forsker
03. december 2008 - 21:43 #9
islligt ligner meget, men alle licenser løber kun12 mdr. - herefter skal der genkøbes.Så passer TW mit brug bedre :-)
Avatar billede joburg Nybegynder
05. december 2008 - 13:00 #10
Har du prøver http://www.showmypc.com/. Der kræves ingen opsætning. Begge parter kører blot de programmer der linkes til og den der viser sin PC til den anden, fortæller hvilken kode der skal bruges. - Nemt og gratis og vistnok ingen bøvl med firewalls...