Avatar billede digitalmann Nybegynder
01. december 2008 - 20:47 Der er 10 kommentarer

Driver til Soltek bundkort?

Jeg skal bruge drivers til mit bundkort :

Soltek SL 865PRO2-FGR

Men jeg kan ikke finde dem nogen steder på nettet?

Jeg mangler
LAN
SOUND
og CHIPSET

Men gerne hvis hele dynen til bundkortet kan findes på et sted.
Avatar billede enriko Nybegynder
01. december 2008 - 22:01 #1
prøvet den her? scroll lidt ned

http://www.opendrivers.com/driver/220174/soltek-sl-865pro2-fgr-bios-ab1.1-free-download.html

måske kan du hente EVEREST Home Edition, gratis, herunde kan du lave en hurtig scan på din pc , så kan du f.eks , på din lydkort og så popper en en vindue op i den kan du trykke på hent driver :)
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2008 - 22:10 #2
Soltek eksistere ikke mere, så du skal selv søge på nettet efter drivere.
En mulighed er som enriko skriver, at bruge Everest.

men dit chipset er et Intel® 865PE Chipset og det er endda muligt at Lan og Lyd er on-board og en del af chipsettet
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009241.htm
Avatar billede digitalmann Nybegynder
01. december 2008 - 22:42 #3
Mit problem er at jeg ikke har LAN driver installeret, så jeg kan ikke komme på nettet og køre en scanning :-(
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. december 2008 - 23:43 #4
Hvorledes kommer du så herind på Eksperten.dk ? ? ?
Du kan søge på nettet med den computer, du bruger til at komme herind.
Du kan hente EVEREST Home Edition her:  http://hcma.dk/uploads1/div_uploads.htm
Installer det på den computer du ikke kan komme på nettet med, programmet kan kortælle dig, hvilket Hareware du har, og så kan du prøve at søge efter drivere på nettet.
Dit chipset er et Intel® 865PE Chipset og det er endda muligt at Lan og Lyd er on-board og en del af chipsettet
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-009241.htm
Download fra ovenstående link. og installer så på den computer du ikke kan komme på nettet med.
Avatar billede digitalmann Nybegynder
02. december 2008 - 09:14 #5
nu fik jeg den på nettet ved hjælp af en usb WL adaptor.
Findes der ikke et program som selv går ind og finder de rette drivers og henter dem?
Avatar billede digitalmann Nybegynder
02. december 2008 - 10:09 #6
Kan det virkelig passe at man ikke kan finde den komplette CD til Soltek bundkort et eller andet sted?
Eller noget der kan køre til?

>Pleazeee Help me ....
Avatar billede digitalmann Nybegynder
02. december 2008 - 10:27 #7
Jeg har forsøgt at opdatere chipset driver, men den skriver at den ikke kan installeres da der er forkert hardware konfiguration :-(
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2008 - 18:22 #8
osigaar  < er det ikke blot en gentagelse/kopi af indlæggene?

digitalmann > som tidligere skrevet - Soltek eksistere ikke mere, så du skal selv søge på nettet efter drivere.
En mulighed er som enriko skriver, at bruge Everest til at finde ud af hvad dit hardware hedder og derudfra søge/finde div. drivere på nettet.
Hent og installere Everest, start det op - klik på motherboard, klik på chipset. I bunden af billedet er et link til hentning af driver
Ang. LAN, så kig under Netværk i Everest og se hvad dit netværkskort hedder.
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. december 2008 - 19:00 #9
haverslev < En ud-pensling af , hvad digitalmann kan foretage sig, samt en gentagelse af hvad der tidligere er sagt.
Og finder digitalmann alle de drivere, han skal bruge, eer det jo godt !!
Under alle omstændigheder, onsker jeg ingen points, blot forsøge på at hjælpe !!!
:-)
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2008 - 19:07 #10
osigaard > fint nok, så bare lidt mærkeligt ud, med en gang copy/paste :)