Avatar billede testing Nybegynder
01. december 2008 - 09:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Edit af GridView

Hey Eksperter.

Jeg har et GridView, hvor der er nogle edit felter.

Jeg vil så gerne kunne opdatere disse, men dette skal gøre ved klik på en knap udenfor gridview.....

Den kode jeg har nu ser sådan ud:

    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        foreach (GridViewRow x in GridView1.Rows)
        {
            Label Name = x.FindControl("Label2") as Label;
            TextBox LastName = x.FindControl("TextBox1") as TextBox;
            TextBox Adress = x.FindControl("TextBox2") as TextBox;
            List.Add(Name.Text, LastName.Text, Adress.Text);
            GridView1.DataBind();
        }

Men den får kun den gamle value ud af textboxene!!!!

Nogle der ved hvorfor?
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. december 2008 - 10:29 #1
hvad er "den gamle value" ? er det fordi der er skrevet nye data siden, eller skal de være tomme?

Har du prøvet at databinde igen, og derefter hente?
Avatar billede testing Nybegynder
01. december 2008 - 10:34 #2
Lad os sige der står:

Column1  Column2(TextBox)  Column3(TextBox)
Jens        Jensen          Rødevej 9

Og så jeg skriver Pedersen i stedet for Jensen, står der stadigvæk Jensen i:
TextBox LastName = x.FindControl("TextBox1") as TextBox;
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. december 2008 - 10:47 #3
har du husket at gemme og binde den nye data inden du henter den ud? Hvad er din datasource?
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. december 2008 - 10:49 #4
alternativt kan du jo sætte en autopostback="true" på dit redigeringsfelt (går ud fra det er en tekstbox) og så henter du jo automatisk de nye værdier.
Avatar billede testing Nybegynder
01. december 2008 - 11:14 #5
jeg databinder mit gridview i PageLoad() med graidview.datasource = List.GetValues()

Jeg er ikke klar over hvordan jeg får det til at virke så selve update funktionen, skal foregå uden for selv gridviewet.

Hvis der var en Update knap på hver linie, ville jeg jo kunne bruge ObjectDatasource og så RowEdit event???
Avatar billede testing Nybegynder
01. december 2008 - 12:12 #6
Smid svar, fik det til at virke... Det var et PostBack problem
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. december 2008 - 14:07 #7
Super - må jeg spørge hvad det var mere specifikt? :)
Avatar billede testing Nybegynder
01. december 2008 - 15:06 #8
Jeg havde (for at teste) indtastet List.Add(....) i pageLoad, så det var det samme det blev skrevet hver gang.