Avatar billede obele Nybegynder
28. juni 2001 - 21:48 Der er 8 kommentarer

Harddisk_hjælp

Jeg har to harddiske. På den ene 10Gb(master) kørte
jeg win98. På den anden IBM 46GB(master)installerede
jeg Win2000. Herefter formaterede jeg 10Gb harddisken,
og herved røg bootfilerne  til IBM 46GB(master).
Jeg kunne nu ikke længere køre Win2000. Af en eller
anden mærkelig grund, har den IBM 46GB(master) harddisk været død lige siden?

Jeg har nu reinstalleret Win2000 på den lille harddisk, og jumpet den til \"primary master\". Den store harddisk er master på sin egen bus.

Når jeg er i Win2000 kan jeg godt se den anden disk(D IBM 46GB(master), men når jeg klikker kan jeg ikke komme ind på den. Der kommer en fejlmeddelse: D:\\ is
not acessible The parameter is incorrect.

Hvad kan der mon være galt: Er det måske noget med jumper indstillingerne, eller forkert placering af buskabler, eller værre endnu et virus( jeg har nemlig
haft åbnt en mærkelig mail før craschet)?

Hjælp hvad skal jeg gøre for, at redde min store harddisk?

Hilsen Obele
Avatar billede qzar Nybegynder
28. juni 2001 - 21:50 #1
olebole wannabee?
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 22:10 #2
Har du prøvet at boote på din W2K CD, og så lave en Repair af den installation på 46GB harddisken?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 22:23 #3
Har du flyttet på jumperne på HD!
Avatar billede obele Nybegynder
28. juni 2001 - 22:43 #4
Jeg har prøvet at boote med CDROM (Win98)  support, og kunne stadig ikke se D:/(den store HD)?

Nej ikke fra før. Jumperne på 46Gb HD har hele tiden været jumpet til (primary master)?
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 22:49 #5
Det var nu med Windows 2000 CD\'en jeg mente.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 22:54 #6
Så har den mail vel haft en virus der har låst din HD! Jeg ved ikke om man kan fjerne den virus?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 22:59 #7
makse> Har der ikke lige været et spørgsmål om en HD der var skrivebeskyttet, noget med at man kunne debugge den!
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 23:02 #8
Retaxes > Yup, men der er ikke kommet noget endeligt udfald på det endnu.