Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 14:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Panda global protection 2009

Hej Eksperter

Jeg jeg lige købt Panda Global Protection 2009 og installeret det på min pc. Men den bliver VED med at sige at firewall'en i programmet er slået fra, men hvis jeg går ind i instillingerne står der at den er slået til - det er altså i selve "startinterfacet", at den viser rød og siger jeg skal genstarte for at slå det til - skønt det ikke hjælper noget..

Når jeg prøver, i firewall-instillingerne at give programmere tilladelse, gemmer den det ikke, og den giver heller ikke fx outlook tilladelse til noget somhelst, ikke en gang msn messenger.

Hvad skal jeg gøre? Sidder og bliver lidt frustreret, for jeg kan virkelig ikke finde fejlen, og jeg har allerede prøvet at installere det forfra.. :(

Hjæælp, på forhånd tak,
Rasmus Henriksen
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. november 2008 - 14:30 #1
Det lyder som om der ligger rester fra din gamle sikkerhed og driller. Hvad brugte du før Panda?
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 14:33 #2
Jeg har umiddelbart ikke haft noget andet sikkerhed inde end denne - det er muligt jeg tidligere har haft panda internet security 2008, men jeg mener jeg har haft formateret efter det?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. november 2008 - 14:43 #3
Okay, så kan det være der ligger noget snavs/virus-spyware og blokerer. Kom lige med en log fra ComboFix:

Hent Combofix fra et af disse links, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe
http://www.forospyware.com/sUBs/ComboFix.exe
http://subs.geekstogo.com/ComboFix.exe

Kør så combofix.exe, som du hentede tidligere, og følg anvisningerne.

Til Windows Vista, skal du højreklikke på ComboFix, og klikke "Kør som administrator

Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt
Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.

BEMÆRK at Combofix af nogle virusscannere bliver detekteret som inficeret. Dette har dog intet på sig.

Luk ned for Panda inden du kører den.
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 15:04 #4
Jeg prøvede men den skriver: "Error - win32 only .... Incompatibel OS. ComboFix only works for Windows 2000 and XP"
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. november 2008 - 15:21 #5
Så kom med en HijackThis log http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis/download

Snup installeren, og kør HJT fra genvejen og kom med den log den producerer.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 15:23 #6
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en ny hijackthis log
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 15:32 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:31:41, on 30-11-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18241)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\PavBckPT.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\SysWOW64\conime.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files (x86)\Winamp\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe_ID0ENQBO] C:\PROGRA~2\COMMON~1\Adobe\ADOBEV~2\Server\bin\VERSIO~2.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\Inicio.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [SummaAlarm] "C:\Program Files (x86)\SummaSummarum\SummaAlarm.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O8 - Extra context menu item: Append Link Target to Existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Append to Existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert Link Target to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~2\Java\JRE16~2.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~2\Java\JRE16~2.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://dwtools.dynamicsystems.dk/xupload/3.0.0.6/XUpload.ocx
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{EAB2A5B0-5389-4E17-BEFE-28C6229161EB}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O23 - Service: Adobe Version Cue CS4 - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS4\Server\bin\VersionCueCS4.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service 64 - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService64.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Panda Software Controller - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\PsCtrls.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Panda Security\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda On-Access Anti-Malware Service (PAVSRV) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\pavsrvx86.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Panda Host Service (PSHost) - Panda Software International - c:\program files (x86)\panda security\panda global protection 2009\firewall\PSHOST.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Security S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\PsImSvc.exe
O23 - Service: Panda PSK service (PskSvcRetail) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\PskSvc.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\TPSrvWow.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: wampapache - Apache Software Foundation - c:\wamp\bin\apache\apache2.2.8\bin\httpd.exe
O23 - Service: wampmysqld - Unknown owner - c:\wamp\bin\mysql\mysql5.0.51b\bin\mysqld-nt.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10517 bytes
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 15:32 #8
Der var en log, jeg kører lige det som samsonjens skrev, og smider en log mere :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. november 2008 - 15:59 #9
Malwarebytes-Antimalware er ikke 64bit kompatibel.

Prøv lige at få denne tjekket: C:\Windows\SysWOW64\conime.exe

Her http://www.virustotal.com/dk/

Det ser ud til at der ikke er ret meget der kører på din maskine. Dette er hvad der kører:

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files (x86)\Panda Security\Panda Global Protection 2009\PavBckPT.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\SysWOW64\conime.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

Kun en Pandafil der kører.

Ikke for noget, men er du helt sikker på at du har en 64bit version Panda?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 16:05 #10
Er din Browser Firefox, så prøv dette:

FireFox: Gå i "Funktioner" -> "Indstillinger" -> Vælg fanebladet "Privatliv" – tryk "Ryd" udfor "Cache". Genstart Firefox
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 16:12 #11
Panda var jo lukket helt ned da jeg kørte logfilen, fordi jeg lukkede den tidligere som i sagde jeg skulle.

Jeg har downloadet den eneste version de har på deres hjemmeside, til XP/Vista, og jeg har læst flere steder at Panda kan køre på 64-bit.

Siden du henviser til skriver:
Filen er allerede blevet analyseret:
MD5:     f96ebc5a624349d81dcc7600a3c5dc43
First received:     2008.04.26 23:57:28 (CET)
Dato     2008.11.30 13:14:05 (CET) [<1D]
Resultat     0/37
Permalink:     analisis/1eabf9e094cc8b30143126e88b56b636

Samsonjens hvad skal jeg gøre det for? :)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 16:14 #12
Jeg har læst på spywarefi at, det kan løse problem med netbanken, så jeg kan ikke se hvad du ikke skulle gøre det for. Det er kopieret fra spywarefri, hvor der står Problemer ved netbank
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. november 2008 - 16:24 #13
Prøv lige at genanalysere filen.

Ja okay, Panda skulle kunne køre på 64bit.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 16:24 #14
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm

du skal derned på Siden hvor der står  oget om problemer med netbank
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 16:34 #15
Altså jeg har ikke problemer med netbank, men med panda global protection 2009 samsonjens ??
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 16:37 #16
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 16:37 #17
undskyld jeg sidder og blander flere spørgsmål sammen.  Jeg står af her så jeg ikke laver flere ulykker - (
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. november 2008 - 16:59 #18
Okay, den er jo så heldigvis god nok. Lige umiddelbart kan jeg ikke se hvad der er galt. Der kan være mange grund til at det ikke virker. Mit eneste bud er lige nu, at du kontakter Panda`s support, som måske kender til problemet. Kan de ikke løse det, må du jo have dine penge tilbage
Avatar billede cortx Nybegynder
30. november 2008 - 16:59 #19
Okay, jeg siger tak for hjælpen :) Smid et svar, men jeg tror nu lige jeg prøver en format c først, troede bare det var en mere kendt problem som kunne løses med en patch eller noget..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. november 2008 - 17:12 #20
Du får lige et link til deres troubleshooting her http://www.pandasecurity.com/homeusers/support/troubleshooter/nh-PGP2009?idSolucion=148&idProducto=125&Tipo=cg

Btw, kom lige til at tænke på om du har deaktiveret Vista`s egen firewall?

Installerede du Panda ved højreklik og "Kør som administrator", så installeren får de rigtige rettigheder?

Er jo noget man kan komme til at glemme i farten