Avatar billede darmann Nybegynder
29. november 2008 - 20:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvilke dvd media kan jeg bruge

jeg har en Philips HTS3367 hjemmebiograf som jeg har fået et lille problem med som er at jeg har fået nogle dvd skiver som den ikke kan læse det drejer sig om HP skiver så nu skal jeg have købt nogle nye skiver men for at være sikker på at den kan læse mine skiver vil jeg høre om der findes et link til et sted hvor man får oplyst om hvilke skiver ens dvdafspiller kan læse
Avatar billede pazau Nybegynder
29. november 2008 - 20:46 #1
Det står da på afspilleren?

Bare køb nogle skiver som afspilleren kan læse. Der findes ikke så mange formatter så det ikke er til at holde styr på.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 21:04 #2
den under støtter dem her

DVD-Video, DVD+R/+RW, DVD-R/-RW, Video CD/SVCD, CD-R/CD-RW

se på denne side

http://www.consumer.philips.com/consumer/en/ie/consumer/cc/_productid_HTS3367_05_IE_CONSUMER/DVD-home-theatre-system+HTS3367-05
Avatar billede darmann Nybegynder
29. november 2008 - 21:05 #3
Philips denr står at den kan afspilde dem jeg bruger men det kan den ikke det er HP skiver den ikke kan afspille men den kan godt afspille fujifilmdddenden
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 21:05 #4
se under specifikation og åben nogle af undermapperne
Avatar billede darmann Nybegynder
29. november 2008 - 21:11 #5
HP DVD-R 16x speed kan den ikke afspille men fujifilm DVD+R 8x speed er der ingen problemer med
Avatar billede darmann Nybegynder
29. november 2008 - 21:23 #6
kan det have noget med brændehastighed at gøre?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 21:27 #7
har du set min link så kan du se det er den er vist bl.a

nu er det sådan at nogle dvd afspillere noteres for at de kan afspille det og det format men desværre kræver det at man firmware opdaterer drevet og det kan altså gå galt hver gang. det er det samme man gør med cdrom drev eller dvd drev i pc.
da du antyder noget med 16x kan den ikke og 8x kan den godt kunne det godt tyde på at jeg har ret.

så bruger du bare DVD+R 8x skiver
Avatar billede darmann Nybegynder
29. november 2008 - 21:39 #8
de hastigheder jeg skrev om var på 2 forskellige mærker HP har en max speed på 16x og fujifilm på 8x mit software er stilt til at bruge max men lige nu prøver jeg med 8x på mine HP for at se om det hjælper
Avatar billede pazau Nybegynder
29. november 2008 - 22:30 #9
Er det DVD'en brændt? Hvis ja:

Er den brændt som en Data DVD?
Avatar billede darmann Nybegynder
29. november 2008 - 22:38 #10
nej det skulle den ikke være men jeg tror heller ikke at det er der problemet er for jeg har brændt med samme indstillínger på begge skiver og fujifilm virker jo fint
Avatar billede darmann Nybegynder
29. november 2008 - 22:44 #11
nu har jeg prøvet at brænde med 8x speed men det hjalp ikke jeg tror altså at der er noget med skiverne men det er mærkligt for de køre fint på min pc og på dvdafspiller i soveværelset men ikke min Philips HTS3367
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 11:23 #12
jeg har en lg rc-185 der er næsten usynlig på nettet. den er købt i danmark men findes ikke på den danske side.

det er en combo maskine dvd-video og den har aldrig kunnet optage fra dr med timer sat til.alle andre tv stationer kan den godt fra. hvis du har tid kunne jeg skrive lidt om mine forsøg med skiver til den.

i skulle skamme jer LG.

det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af hvad drevet der sidder i hedder.
måske NEC er slet ikke sikker. den skal firmware opdateres men helt ærligt har jeg vendt den ryggen og bruger den kun til andre kanaler end dr.
Avatar billede titanic Nybegynder
30. november 2008 - 11:23 #13
Hos http://www.billigmedien.de/, har jeg tidligere fået tilsendt en enkelt dvder, GRATIS)for at prøve og se om dennen skulle virke på min maskine, og det gjorde den, så jeg købte flere af denne tybe dvder