Avatar billede keld_j_p Nybegynder
29. november 2008 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Renteberegning af konto

Jeg har forsøgt at lave en renteberegning til en konto, hvor der løbende sker indsætninger og udtræk, men jeg kan ikke få den til at virke korrekt, når saldo skifter fra plus til minus og omvendt.
Avatar billede excelent Ekspert
11. december 2008 - 16:09 #1
vis et eks.
Avatar billede sgl Novice
22. december 2008 - 11:33 #2
Er det fordi du i din formel har noget med ABS()?

Din formel skal tage saldoen,
gange rentesatsen på,
gange med antal dage, hvor du har saldoen (evt oggøres til dags dato, hvis det er den sidste postering).

Herefter dividerer du med antal dage i året
og med hundrede, afhængigt af hvordan du viser din rentesats.

Saldo * rentesats * antal dage / (antal dage i året * 100)

Eks:

Saldo: 2500
Rentesats: 1,25% pa
Antal dage til næste postering: 15
Antal dage i året: 360

Ikke-tilskrevne renter: +2500*1,25*15/(360*100) = 1,302083333
Avatar billede keld_j_p Nybegynder
28. december 2008 - 12:58 #3
Tak for svaret og undskyld min sene respons, men jeg har været lidt ophængt her i december. jeg kan se af svaret , at jeg ikke har været specifik nok, idet jeg opererer med såvel en positiv som negativ saldo, og der er forskellig rentesats på de 2 renteberegninger
Avatar billede keld_j_p Nybegynder
28. december 2008 - 13:01 #4
Jeg  vil gerne give 200 points for nye opgave