Avatar billede taasti Nybegynder
27. november 2008 - 11:30 Der er 12 kommentarer

Indsætte data fra et ark hvis kriteria i en celle er opfyldt

Hejsa,

Jeg har en lille projekt mappe i Excel 2007 der består af 8 ark.

Det første ark er beregnet til at give en oversigt fra 4 andre ark (1 – 4 kvartal). De sidste 3 ark skal tage data fra det første ark hvis der står noget bestemt i  celle i kolonne A.

Det er lidt svært at beskrive men hvis der en nogen der evt. vil hjælpe kunne jeg maile det?

Håber der er én der kan hjælpe :-)
Avatar billede impulze Nybegynder
27. november 2008 - 11:51 #1
Hvis det er noget værdi, så kan HVIS funktion bruges, hvis du vil tag værdien fra en anden celle og ark til en anden celle og ark....
Avatar billede taasti Nybegynder
27. november 2008 - 11:55 #2
Det er det på en måde, men der er en lang række kunder på det første ark, hvor der så står initialer ud for hver, så vil jeg have at hvis der f.eks står NJ så skal den tage den række data og vise i et andet ark
Avatar billede impulze Nybegynder
27. november 2008 - 12:10 #3
Så er det en LOPSLAG du skal bruge
Avatar billede impulze Nybegynder
27. november 2008 - 12:12 #4
Avatar billede taasti Nybegynder
27. november 2008 - 12:15 #5
Overgår min min lille hjerne :-). Kan jeg ikke lokke dig til at kigge på det? Er villig til at give mange point :-)
Avatar billede impulze Nybegynder
27. november 2008 - 12:34 #6
Hehe, kan godt prøve se om jeg kan flette det sammen :)
Du kan sende det til "crap [a] impulze.dk", så kan jeg kigge på det når jeg kommer hjem..
Avatar billede taasti Nybegynder
28. november 2008 - 07:40 #7
Hvad så impulze, kan du løse det? :-)
Avatar billede impulze Nybegynder
01. december 2008 - 09:06 #8
Fik kun kigget til det i torsdags, der kunne jeg ikke hitte ud af det..
Men det kan laves ved at bruge en ark kun til initialer og derfra lave en lopslag..
Avatar billede taasti Nybegynder
05. december 2008 - 09:32 #9
Ja men det vil da være lidt svært at bruge?
Avatar billede impulze Nybegynder
09. december 2008 - 19:38 #10
Ved jeg nu ikke.. Men jeg har ikke overskud til at lave det for tiden, desværre :/
Avatar billede excelent Ekspert
09. december 2008 - 19:43 #11
prøv send til pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede taasti Nybegynder
10. december 2008 - 08:20 #12
Er sendt Excelent, håber du kan hjælpe :-)