Avatar billede mn9274 Nybegynder
27. november 2008 - 11:29 Der er 4 kommentarer

Opgradering fra terminal server 2003 til terminal server 2008

Hej.

Jeg har idag 4 windows 2003 terminal servere kørende i et NLB.
Jeg er i øjeblikket ved at teste windows terminal server 2008 i håb om at Easy print vil give min terminal server løsning en mere lykkelig tilværelse, da vi idag har mange print spooler problemer.

Jeg vil gerne starte med at sætte en enkel terminal server 2008 i drift sammen med de andre inden jeg opgraderer de andre og har i den forbindelse følgende spørgsmål:
1) Kan jeg logge min 2008 server på vores 2003 domæne og melde den ind i eksisterende NLB?
2) Vi kører med roaming profile på vores 2003 terminal brugere hvilket jo ikke er kompatible med windows 2008 version 2 user profiles. Hvad er den anbefalede løsning i mit setup for at brugerne kan logge på både 2003/2008. I brugerprofilerne er der primært tale om diverse ting på desktoppen samt digitale signature
Avatar billede sup3rior Nybegynder
08. december 2008 - 17:44 #1
Jeg vil nok ikke tilråde at du anvender både Windows 2003 og Windows 2008 i samme terminal server farm medmindre du skriver et login script der kan håndtere at loade forskellige profiler til de forskellige operativsystemer for brugerne...

Ellers går det bare i koks...
Avatar billede mn9274 Nybegynder
09. december 2008 - 10:44 #2
Lidt det svar jeg frygtede. Hvad gør folk så med gamle 2003 user profiles når de opgraderer til 2008 fra server 2003 - findes der nogle værktøjet til at migrerer 2003 profilerne til version2 user profiles?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. januar 2009 - 15:01 #3
Microsoft laver User State Migration Tool til dette formål...
Avatar billede mn9274 Nybegynder
06. marts 2009 - 13:18 #4
Tak for kommentar.

Så fik jeg endelig tid til at kigge på 2008 serveren igen.
Så vidt jeg kan se kan user state migration tool ikke bruges i mit tilfælde da vi kører med roaming prfile - microsoft anbefaler i stedet for at man bruger "Folder redirection". I henhold til følgende link: http://support.microsoft.com/kb/947025
Jeg har sat folder redirection op og det virker også fint med desktoppen, men kan ikke få det til at virker med certifikater. De certifikater som jeg har installeret på mine 2003 v1 user profiles kan ikke ses på 2008 serveren. Jeg har sat folder redirection op på Applicationdata/appdata. Nogen gode ideer til hvorfor det ikke virker?