Avatar billede aks1 Nybegynder
27. november 2008 - 09:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

En meget varm Mac

Hej derude. (Jeg håber at jeg er havnet i den rigtige kategori, hvis ikke, undskyld!)

Jeg har en 4 dage gammel Macbook Pro(the brand new one).
På denne dejlige maskine har jeg fået installeret Windows Xp Pro på, og dette benytter jeg mig primært af.

Jeg er en af de mange mennesker som spiller det der WorldOfWarcraft.
Jeg har endnu ikke oplevet nogle problemer overhovedet!
Men jeg må dog indrømme at jeg bliver noget bekymret efter 1 times spil, for her er maskinen så varm at en sart sjæl ville brænde sig, og maskinen lyder som om den "letter" hvert øjeblik.

Jeg har haft leget lidt med grafikken inde i WoW, sat den lidt op og lidt ned, og omvendt.
Dog bliver den stadig meget varm, og blæseren lyder stadig som om den arbejder på højtryk.

Jeg vil ikke mene at en computer til de penge, skulle varme/larme så ekstremt. Jeg havde slet ikke regnet med at det ville være SÅ voldsomt.

Nogle som deler samme bekymringer?
Måske du har en løsning? Eller bare et forslag - andet end at stoppe med at spille :P

Mvh. Anton
Avatar billede aks1 Nybegynder
27. november 2008 - 09:30 #1
Jeg glemte lige et tillægsspørgsmål;

Hvis jeg prøver at installere WoW i OS X 10.5.5, tror I så at det har nogen effekt på varmen?
Avatar billede aks1 Nybegynder
27. november 2008 - 09:42 #2
Yderligere; vil jeg gerne lige tilføje at jeg har læst at Apple har lavet et slags "heat watcher", så det slukker af sig selv inden "indmaden" tager skade.
Avatar billede aks1 Nybegynder
27. november 2008 - 09:54 #3
Hvis bare man kunne editere i sine indlæg :p

Jeg har liiige tillægsspørgsmål #2;

Inde i NVIDIA kontrol-panel kan man under "systemydeevne" sætte alt imellem "høj kvalitet" og "høj ydeevne". Der er i alt 4 valg muligheder, de 2 jeg har nævt ligger i hver sin ende.
Jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde noget på hvad kvalitet lige helt præcist betyder?
Kan dette have nogen effekt på mit varme problem? :D
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
27. november 2008 - 11:35 #4
Alle bærbare bliver varme når du spiller på dem. MBP er ret højtydende, så det er nok sådan det er. Til gengæld bliver den ikke ret varm når man bruger den til kontorarbejde.
Min erfaring er at min MBP har tendens til at være varmere i Windows end i OSX, så det ville nok være en idé at prøve at køre WoW i OS X.
Avatar billede aks1 Nybegynder
27. november 2008 - 11:39 #5
Jeg har også hørt at MBP luner en helt del, men da jeg efter erfaring med en ASUS bærbar brændte grafikkortet(jeg tror det er pga. varmen - da denne også blev utroligt varm) så bliver man en smule bekymret.
Den larmer NÆSTEN ikke i et spil som f.eks. Counter-Strike(1.6) som jo heller ikke er nær så krævene.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. december 2008 - 14:34 #6
Det er klart at larmen hænger sammen med hvor meget spillet kræver. Jeg har aldrig hørt om en Mac hvor grafikkortet er brændt på grund af varme, men hvis det sker er det åbentlyst inden for reklamationsretten.
Avatar billede 4zaken Novice
03. december 2008 - 17:12 #7
Jeg kan kun tilføje som hjælp at jeg har spillet meget wow på min macbook pro, og ja de larmer som ind i helvede.
Det er desværre ganske normalt ved spil :)
Jeg har kun prøvet i OS X, og der bliver den super varm, så vil nødig forsøge i Windows :D
Avatar billede aks1 Nybegynder
12. november 2009 - 09:04 #8
..