Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 15:32 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

inficeret computer?

Hej folkens.

Min computer driller lidt. Den er langsom hvilket er kommet i løbet af et par måneder.

Men nu driller den også ved at når ejg laver en søgning på google.dk og vælger en af de foreslåede sider hopper den ind på et andet site end det som egentlig er google's valg.
Avatar billede f-arn Guru
25. november 2008 - 15:54 #1
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra Hijackthis du finder her:

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.
Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 16:04 #2
Det første link vil min computer ikke finde hverken med firefox eller iexplore. Måske er det min computer men kan ikke være sikker.

Jeg har kørt:
min avast antivirus
xclean_micro
ewido_micro

Men stadig intet held i håbet om at den blev renset.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 16:08 #3
hmm kan heller ikke åbne dit andet link til hijackthis.exe filen  :(
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 16:10 #4
Jeg fandt hijackthis igennem arlet.dk men desværre kunne anti-malware fra hans side heller ikke åbnes. smider lige logfilen fra hijackthis uden at have kørt antimalware.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 16:11 #5
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:11:33, on 25-11-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
C:\WINDOWS\PixArt\PAC207\Monitor.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe
C:\Programmer\Huawei technologies\Mobile Connect\Mobile Connect.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclIrSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ArcSoft Connection Service] C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Monitor] C:\WINDOWS\PixArt\PAC207\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe" /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [HuaWeiEVDO.exe] "C:\Programmer\Huawei technologies\Mobile Connect\Mobile Connect.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 6835 bytes
Avatar billede f-arn Guru
25. november 2008 - 17:23 #6
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 18:14 #7
Jeg har fået downloadet filen fra dit link nummer 2 men den installerer ikke programmet når jeg trykker på filen.

Det er ikke en IP på mit netværk. Burde jeg være bange?
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 18:51 #8
Jeg kan simpelthen ikke få mbam-setup installeret, heller ikke i fejlsikret tilstand.

Måske er det her tilfælde egentlig værre end jeg først troede eller hva?
Avatar billede f-arn Guru
25. november 2008 - 19:13 #9
Genstart i fejlsikret tilstand, start hijackthis, klik på 'do a system scan only' og marker disse linjer:
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
Luk alle andre vinduer og klik 'fix checked' genstart normalt og prøv igen.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 21:46 #10
her er den efter jeg har fjernet de omtalte punkter:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:45:21, on 25-11-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
C:\WINDOWS\PixArt\PAC207\Monitor.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe
C:\Programmer\Huawei technologies\Mobile Connect\Mobile Connect.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\setup\avast.setup
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ArcSoft Connection Service] C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Monitor] C:\WINDOWS\PixArt\PAC207\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSync2.exe" /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [HuaWeiEVDO.exe] "C:\Programmer\Huawei technologies\Mobile Connect\Mobile Connect.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

--
End of file - 6320 bytes
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 21:57 #11
det har desværre ikke virket. er der et program som vil fjerne det som er galt?
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
25. november 2008 - 22:58 #12
26. november 2008 - 06:45 #13
Kør de andre elementer fra 'pakken' her ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1232
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2008 - 12:25 #14
Prøv at klikke på start - kør og skriv: devmgmt.msc
klik på vis - vis skjulte enheder og find 'ikke plug and play drivere'
Hvis du finder noget lignende TDSSserv.sys så deaktiver den og genstart comp.
Prøv så at hente en frisk udgave af mbam, men gi den et tilfældigt navn før du installerer.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
26. november 2008 - 15:18 #15
det lykkedes at få installeret og har fulgt din anvisning og gennemkørt mbam igen. poster lige en log fra den og fra hijackthis:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1424
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-11-26 (15-12-45).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 85640
Tid tilbagelagt: 36 minute(s), 51 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 2
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 9

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\tdssdata (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\tdss (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\System Volume Information\_restore{B6B13EDB-647C-4ABC-AADC-7EA7BE7D12F5}\RP153\A0066634.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSnrsr.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSofxh.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSriqp.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\TDSSmhct.sys (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Brian\Lokale indstillinger\Temp\TDSS3dc0.tmp (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Brian\Lokale indstillinger\Temp\TDSS3e4c.tmp (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSfxmp.dll (Rootkit.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSStkdv.log (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
26. november 2008 - 15:19 #16
hijackthis loggen:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1424
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-11-26 (15-12-45).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 85640
Tid tilbagelagt: 36 minute(s), 51 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 2
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 9

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\tdssdata (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\tdss (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\System Volume Information\_restore{B6B13EDB-647C-4ABC-AADC-7EA7BE7D12F5}\RP153\A0066634.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSnrsr.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSofxh.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSriqp.dll (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\TDSSmhct.sys (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Brian\Lokale indstillinger\Temp\TDSS3dc0.tmp (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Brian\Lokale indstillinger\Temp\TDSS3e4c.tmp (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSfxmp.dll (Rootkit.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSStkdv.log (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2008 - 16:04 #17
Jeg kan se du har SUPERAntiSpyware liggende. Hvis det ikke er en ny udgave synes jeg du skal hente en ny her: http://www.superantispyware.com/
Under alle omstændigheder så prøv at køre en tur med den. Bagefter ny log fra Hijackthis.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
26. november 2008 - 16:46 #18
så er der installere og kørt en ny antispyware.

poster lige hijackthis loggen der lige er taget efter:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:43:58, on 26-11-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
C:\WINDOWS\PixArt\PAC207\Monitor.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Huawei technologies\Mobile Connect\Mobile Connect.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\setup\avast.setup

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.abandonforum.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ArcSoft Connection Service] C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Monitor] C:\WINDOWS\PixArt\PAC207\Monitor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [HuaWeiEVDO.exe] "C:\Programmer\Huawei technologies\Mobile Connect\Mobile Connect.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

--
End of file - 5848 bytes
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2008 - 18:13 #19
Er du sikker på du ikke kender den ip: 80.251.201.177. Den dukkede jo op igen men hvis du ikke kender den så start hijackthis og fix disse to linier:

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{09F11A7E-9B6C-46BD-A925-32DB561A7FE6}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178

Hvordan kører comp. ellers?
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2008 - 18:16 #20
Jeg læste lige dit spørgsmål igen og du kan med fordel bruge dette til generel oprydning på din comp.
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
26. november 2008 - 18:26 #21
jeg ved ihvertfald ikke hvad eller hvem den IP skulle være da jeg ikke er på et netværk andet end mit mobile connect modem.
Avatar billede albertsen-it Nybegynder
26. november 2008 - 18:27 #22
ligger du ikke et svar?

Og mange tak for hjælpen, det ser ud til at virke nu.
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2008 - 18:43 #23
Et svar