Avatar billede rotroc Nybegynder
23. november 2008 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA kode som kan hente bruger ID - Open Workbook Event

Hej Eksperter.

Jeg efterlyser en kode som kan hente den specifikke brugers ID og indsætte dette i en celle - dette autimatisk når Excel filen åbens af brugeren. Eks.: bruger Peter Jensen åbner Excel filen og vil derefter se at hans login ID "Jensen.Pe" er automatisk er indsat i celle B1 på Ark2. Jeg kan se at denne samme brugerprofil ID også fremgår af feltet "Author" under dokumentets Properties, altså der hvor der er muligt at knytte nogle kommentarer til din Excel fil.

Regner med at det er en Open Workbook Event jeg skal have lavet
men kan ikke lave koden selv - er der mon en ekspert som kan dette ?
Avatar billede excelent Ekspert
23. november 2008 - 20:29 #1
Hvis jeg forstår dig ret prøv denne insæt i ThisWorkbook modulet

Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Ark2").Range("B1") = Application.UserName
End Sub
Avatar billede rotroc Nybegynder
23. november 2008 - 20:51 #2
Yes - der var den, det var hurtigt excelent. Super.
Point til dig - hvordan er det nu...du lægger et svar og jeg kan give point ?
Avatar billede excelent Ekspert
23. november 2008 - 21:01 #3
ja blot marker box med navn og klik accepter
Avatar billede jkrons Professor
24. november 2008 - 18:54 #4
For god ordens skyld er det ikke login navnet, der vises, men derimod det navn, der er specificeret i Excel.

Skal du have loginnavnet på opc/net skal du bruge

Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Ark2").Range("B1") = Environ("UserName")
End Sub