Avatar billede enriko Nybegynder
19. november 2008 - 22:36 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Billigere løsning på sms til udlandet

Goddag Alle sammen ,

som i kan se på overskriften leder jeg efer en billig løsning på sms beskeder til udlandet , jeg  sender rimelig mange pr. dag.

Lige i øjeblikket bruger jeg Bibob til at sende beskeder. det koster 2 kr pr sms.

men jeg kan derimod sende en sms til en krone ved at bruge bibobs sms sender (hvor man  installer en program til sin pc og logger på med ens eget nummer og sender derfra )

Men en besked til 1 kr er stadig mange penge hvis man tænker på , at man sender 20 om dagen.
Skal lige sige at af de 20 , sender jeg måske 10 fra min mobil , så det giver allerede 20 kr , og sender jeg 10-15 fra min desktop , så havner jeg i alt på 30-35 kr pr dag. det er det mindste beløb jeg bruger om dagen :)

Forleden stødte jeg på vopium, hvor man kan sende beskeder via gps forbindelsen  til en meget lavere beløb. men jeg har ikke kunne få det til virke.

Jeg vil gerne høre fra andre der har erfaring i bruge den samme eller lignende løsning(er)

Jeg skal også lige huske at det er ikke kun sms , men også opkald jeg foretager , hvilket koster 2 kr pr minut.

jeg er åben for alle forslag alt fra skifte nummer eller lignende foslag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2008 - 22:46 #1
Skype!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2008 - 22:47 #2
Avatar billede enriko Nybegynder
19. november 2008 - 23:01 #3
ja , men det er ikke altid man sidder ved pc . jeg tænker mere på en løsning til mobil telefon. Jeg bruger en del messenger
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. november 2008 - 23:11 #4
Hvis du har en Windows mobil, kan du få skype til mobilen.
Avatar billede enriko Nybegynder
19. november 2008 - 23:14 #5
men modparten skal også være på skype eller være på nettet .
jeg bruger en nokia 6500 classic, jeg havde faktisk tænkt på købe en e71 (WIFI) så kunne jeg logge på min trådløse og bruge bibob sms sender , så kan jeg sende til 1kr :) men stadig dyrt,
Avatar billede aaberg Nybegynder
20. november 2008 - 00:02 #6
Med skype kan du sende sms til telefoner! Jeg tror det koster ca 60 øre pr sms (Prisen er jeg altså ikke sikker på).
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2008 - 02:36 #7
Avatar billede enriko Nybegynder
20. november 2008 - 11:03 #8
ja nu kan jeg se der er der lidt at spare , men det kræver jeg investerer i en wifi telefon. :)
Turkey DKK 0.763 DKK 0.877
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2008 - 19:31 #9
"Hvis du har en Windows mobil, kan du få skype til mobilen."

Jeg har skype på min K750i :)
Avatar billede enriko Nybegynder
20. november 2008 - 22:07 #10
men så er man jo afhængig af trådløs net
Avatar billede aaberg Nybegynder
20. november 2008 - 22:25 #11
Man kan jo også sende over 3G nettet eller gprs, hvis du ikke er i nærheden af trådløs net. Så betaler du rigtigtnok for datamængden, men en sms fylder sikkert ikke meget.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
21. november 2008 - 14:19 #12
Avatar billede flemming_a Nybegynder
21. november 2008 - 14:21 #13
den sender en reklame med i sms'en men til gengæld er det så gratis (også til udlandet), jeg bruger den selv da jeg er langsom til at skrive på min mobil
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2008 - 14:32 #14
som aaberg skriver: gprs :)
Avatar billede flemming_a Nybegynder
21. november 2008 - 20:20 #15
øøhhh, det synes jeg ikke, ret mig hvis jeg tager fejl
Avatar billede flemming_a Nybegynder
21. november 2008 - 20:22 #16
jeg er ikke klar på gprs?????
Avatar billede flemming_a Nybegynder
21. november 2008 - 20:24 #17
men det er da ikke det samme http://da.wikipedia.org/wiki/GPRS
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2008 - 20:47 #18
som???
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. november 2008 - 22:41 #19
GPRS er den teknologi man bruger når man går på internettet fra din mobiltelefon, via telefonnettet.

WAP er det langsomste (Her betaler du pr minut)
GPRS er den første teknologi, hvor du normalt betaler pr megabyte. Lidt hurtigere end WAP. Stadig langsom.
EDGE er en forbedret udgave af GRPS.
3G er 3. generations nettet. Endnu hurtigere.
Super 3G er en viderudvikling af 3G

Alle ovenstående er forskellige teknologier der har samme formål, at lade en mobiltelefon gå på internettet. Næsten alle mobiler der er nyere end 3 år, er kompatibel med GPRS eller bedre.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
22. november 2008 - 23:59 #20
det var også bare for at udstille min uvidenhed, men aaberg_cc tak for info
Avatar billede flemming_a Nybegynder
23. november 2008 - 00:01 #21
og jeg kan se at jeg ikke har læst ordentlig på spg. så jeg holder her sorry
Avatar billede enriko Nybegynder
26. november 2008 - 20:02 #22
hej alle sammen

Jeg har nu søgt længe på noget der var billigt , til at kunne sende sms til udlandet, til en billig pris,

skype: 0.87 kr
Bibob: 2kr fra mobil , websms 1kr
SmsDiscount : 0.22kr, det er websms, altså via internettet kan man sende så billigt. Jeg har tjekket om jeg bliver krediteret for normal takst , det gør jeg ikke.
Telia: 2.5kr

så smsdiscount er det billigste, jeg har også tanket for 10euro igår, jeg var lidt skeptisk , om det var sådan noget fusk firma, men det virker upåklageligt.

Nu harjeg bare tænkt mig købe et wifi , en tlf der kan gå på trådløse netværk , aner bare ikke hvad det skal være, en iphone er fed , men den er stor synes jeg, Nokia e71 , ser ret lækkert ud , men har ikke haft fingerene i den. ellers ved jeg ikke hvad det skal være :(
Avatar billede enriko Nybegynder
29. december 2009 - 00:36 #23
jeg sad på arbejdet og så en nyhed hvor der stod " send sms til udlandet for 50 øre " , så nærmere kunne jeg se det drejede sig om firmaet M1  hvilket i nok har hørt om , så  undersøgte jeg hvad det vil koste mig at blive medlem og deres løsninger på telefon abonnement, så hurtig kunne jeg regne mig frem til at jeg vil have en besparelse på mindst 500 kr ,

siden den dag har jeg brugt M1 , og virkelig glad for jeg har fundet dem , nu ligger min regning på en tredje dele af hvad det var før det er godt reklame for m1 men jeg  vil ikk betale mere for en service hvilken fås til en billigere pris,

jeg siger tak til dem der har prøvet at hjælpe mig :)
Avatar billede TheSpy Nybegynder
18. februar 2011 - 14:33 #24
Prøv billige SMS til udlandet her http://www.smspunkt.dk/lande-og-tariffer