Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
19. november 2008 - 22:25 Der er 8 kommentarer

Køb af ram

Hej...
Jeg spiller meget computer, og min computer har altid kunne spille de bedste spil, men nu er den begyndt og kæmpe med nogle af de nye..

jeg har 1gb ram nu, men vil gerne have 4 gb så jeg igen kan spille de store spil.. Men skal jeg også have ny processor, eller kan jeg klare mig bare med flere ram?

Men hvilke skal jeg købe? hvilke er de bedste, og hvilke passer til min computer?

Jeg ved ikk hvad jeg skal kigge efter, så kunne godt bruge lidt hjælp til at finde de rigtige..

Håber i kan hjælpe...

AMD Athlon(tm)Processer
3200+
2.01 GHz, 1gb RAM

Motherboard chipset: nVIDIA nForce4, AMD HAmmer

Graffikkort: NVIDIA GeForce 7800 GT (256MB)

Er der mere der skal bruges?
Avatar billede rebecca Novice
19. november 2008 - 23:12 #1
Nu kan man jo ikke lige se hvilke nyere spil din pc har problemer med at køre.

At opgradere med ram kan muligvis hjælpe lidt på det men er det meget nye grafikkrævende/ram/processor spil vil jeg tro at det også skal opgraderes.

Spørgsmålet er jo så om det kan svare sig "bare" at fylde mere ram i eller processor og bundkort/grafikkort også skal opgraderes.

Kan dit bundkort i det hele taget tage en større processor? hvilket bundkort er det du har I ?
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
19. november 2008 - 23:15 #2
ASUS K8N4-E bundkort
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
19. november 2008 - 23:15 #3
Ville bare ikk tro mit grafikkort behøver at blive udskiftet.. det er da forholdsvis godt og nyt..
Avatar billede enriko Nybegynder
19. november 2008 - 23:22 #4
der er heller ikke meget ram der er dedikeret til din grafikkort ,
Avatar billede rebecca Novice
19. november 2008 - 23:37 #5
4Gb ram understøtter dit bundkort ikke, max 3 gb 184 pins DDR 400 MHz kan du sætte i.

Se evt her>>>

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=14&l3=172&l4=0&model=567&modelmenu=2
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
19. november 2008 - 23:37 #6
hvad er jeres råd så? skal jeg bytte det hele ud? kan jeg så ikk ligeså godt købe ny computer?
Avatar billede rebecca Novice
19. november 2008 - 23:49 #7
Her kan du se hvilke processore dit bundkort understøtter>>>

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=K8N4-E
Avatar billede rebecca Novice
19. november 2008 - 23:54 #8
Det kommer jo lidt an på hvor krævende du er :o), I mange spil kan du jo ændre på opløsning spillet kører i osv. har du prøvet at ændre lidt på disse? ellers ville jeg da prøve at købe en stang ram mere for at se om det hjælper i første omgang