Avatar billede monic Nybegynder
28. juni 2001 - 13:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tabulator i Word

Mit problem er lidt svær at forklare, men jeg gør et forsøg alligevel.

Jeg har et Worddokument, hvor jeg har nogle få oplysninger i, som jævnligt skal redigeres. Oplysningerne (dato, 2 adresserfelter, m.m.) er fordelt på siden, så de passer til at jeg kan printe oplysningerne på en faktura og de dermed passer ind i felterne på min udprintside.

Det går fint nok med at sætte det op, men jeg vil gerne at jeg ikke skal bruge mine piltaster så meget, når jeg ændrer oplysningerne i de områder jeg har lavet i Worddokumentet. Jeg vil gerne sætte det op, så jeg med Tabulator kan springe fra det ene felt til det andet. Er den eneste løsning at sætte det hele op i tabeller?
Avatar billede racerrune Nybegynder
28. juni 2001 - 13:38 #1
Det kan man vidst ikke i Word! :(
Avatar billede mce Nybegynder
28. juni 2001 - 13:50 #2
Øv - jeg vil helst undgå at skulle til at slås med tabeller.
28. juni 2001 - 13:50 #3
Nej, felter er ok, du skal blot beskytte dokumentet, således du kun må udfylde felterne.
Funktioner / Beskyt dokument - kryds af i udfyldning af formular
Avatar billede mce Nybegynder
28. juni 2001 - 13:55 #4
Okay, nu begynder det at ligne noget, men jeg kan ikke hoppe med tabulator, men skal bruge musen for at komme videre til næste område.
Avatar billede mce Nybegynder
28. juni 2001 - 14:05 #5
Flemmingdahl: Det var ikke helt det jeg ville, nu kan jeg jo slet ingen ting. Det er meningen at jeg stadig skal kunne rette i dokumentet, men jeg vil gerne have bedre mulighed for at navigere rundt i dokumentet, så jeg kan hoppe rundt mellem de ting jeg skal revidere.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 14:05 #6
Lige umiddelbart er det ikke til at løse i Word. Hvorfor opretter du ikke dokumentet i Excel, med lidt snilde kan Excel opsættes således, at det enkelte regneark blivet helt identisk med et Word-dokument, her vil du så have mulighed for at låse alle de celler som ikke anvendes, og hvis du beskytter arket, vil du kunne flytte fra celle til celle ved hjælp at tabulatoren.
Hilsen AMH
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 14:13 #7
Der er måske også en anden mulighed. Opret et bogmærke ved hvert enkelt indsætningssted og programer en makro til hoppe fra bogmærke til bogmærke og holde pause undervejs mens man indtaster nye data.
Jeg tror jeg selv ville vælge Excel dokumenter.
Hilsen AMH
Avatar billede mce Nybegynder
28. juni 2001 - 14:18 #8
AMH: HVordan låser man tomme celler i et Excel-dokument?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 14:20 #9
Du vælger: Formater celler, beskyttelse
der skal være flueben i lås. Start med at låse hele regnearket og lås så op for de enkelte celler som du skal kunne taste i
Hilsen AMH
Avatar billede piphans Nybegynder
02. juli 2001 - 11:18 #10
Du kunne også konvertere den eksisterende tekst til tabel. (menuen tabel - konverter tekst til tabel)

Så kan du bruge tabulator til at hoppe frem, og shift+tabulator til at hoppe tilbage.

mvh P
Avatar billede webmiss Nybegynder
30. juli 2001 - 01:51 #11
Har du overvejet at prøve ”tastaturflet” ?
Prøv denne lille opgave:
Tast CTRL+F9 (2 klammer i en grå boks kommer frem)
skriv fornavn. deri og Tryk F11
Tast END og ENTER
Skriv en masse vrøvl og
Tast CTRL-F9 igen
Skriv adresse deri og tryk F11
Tast END og ENTER

Gem og luk dokumentet.
Åbn dokumentet igen

Tast F11 og du ryger i det første felt, udfyld det ved bare at skrive, Tast F11 igen og du smutter direkte til det næste felt

Hvis koderne melder om fejl så Tryk ALT+F9.

Jeg håber du kan oversætte denne lille opgave til dit eget dokument :O)

Misser
Avatar billede webmiss Nybegynder
30. juli 2001 - 01:52 #12
sorry det hedder \"tastaturflet\"
Misser