Avatar billede fireworm Nybegynder
15. november 2008 - 16:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning på firewire kabel?

Skal have fat i en firewirekabel til en ekstern HDD, som står lidt væk fra computeren. Men vil der være tab i hastighed eller kvalitet ved brug af et kabel på eks. 5 meter?

Eller er 2 meter max (teoretisk) ligesom ved USB?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2008 - 20:12 #1
Lidt googling siger et officelt max på 4.5 meter. Men nogle siger de har haft succes med længere kabler - helt op til 10 meter. Det fremgår ikke helt om det så går langsommere, og det kan som altid afhænge af lokale forstyrrelser.
Avatar billede fireworm Nybegynder
15. november 2008 - 21:09 #3
Tak for det...

Smid gerne et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2008 - 21:34 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar. Eller vent på nogen, der har faktiske erfaringer.
Avatar billede fireworm Nybegynder
15. november 2008 - 23:04 #5
Tja, det var dit svar jeg skulle bruge, så jeg er glad.

Kunne ikke finde noget selv på min googling af emnet (havde nok abre søgt på de forkerte ting). Men tak alligevel :o)