Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 11:50 Der er 25 kommentarer

Backup HD ikon væk

Jeg har netop geninstalleret mit Windows Vista, og kan se at den backup HD (D-drev) jeg plejede at have, nu er væk. C-drevet virker fint. Om det blot er ikonet der er blevet væk eller om hele HD'en ikke er blevet installeret ved jeg ikke. Nogen ideer til hvad der kan være galt ?

Mange tak.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2008 - 11:59 #1
Hvis det er en recovery partion du mener, så har du vel installeret det efter forskrifterne ?
Elle har du installeret det via en Vista DVD og lavet en format/nyinstall ?
hvis ja. så har du nog slettet partitionen og du nu kun har en stor c-partition.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2008 - 12:00 #2
sorry for stavefejl - de er gratis :)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 12:46 #3
Hvordan skal dette forstås:"den backup HD (D-drev) jeg plejede at have" Er det
en ekstra harddisk, eller er det en partition på samme HD?
Hvis det er på samme HD, er det som haverslev beskriver. Men hvis det er en anden
HD, er det formodentlig bare partitionstabellen som er røget.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 12:49 #4
Ps. Husk at lukke dine ældgamle spørgsmål. Du skal bare selv lægge et svar. Så
får du også dine point tilbage.
Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 12:54 #5
Tak for tippet vedrørende gamle spørgsmål.

Det er en ekstra harddisk. Så hvad er partitionstabellen og hvordan får man den urøget ?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2008 - 12:54 #6
jasveg >> Den metode bruger kimjjj også til at lukke nye spørgsmål med, selv om problemet blev løst.  :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 13:05 #7
vejmand - Ja jeg har nu set problemet.

kimjjj - Du må venligst forklare den her: http://www.eksperten.dk/spm/852800
Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 14:01 #8
Jeg forstår åbenbart ikke hvordan man giver pointene væk korrekt. Jeg er bestemt ikke ude på snyde nogen. Forklar mig hvordan man skal gøre og så skal jeg skam nok gøre det.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 14:17 #9
I sig selv er det såre nemt. Man ber bare den, eller dem, som man vil give point,
om at lægge et svar. Når svaret (svarene) foreligger, markerer man dem med musen
og trykker på accepter.
Nu er det mere besværligt. Du bliver nød til at oprette spørgsmål, som hedder
"Point til X" X=brugernavn. Her angiver du de point brugeren skal have, med henvisning
til spørgsmålet. I dette tilfælde:  http://www.eksperten.dk/spm/852906
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 14:21 #10
Når du har gjort det, kan du gendanne din mistede partition ved hjælp af et lille
gratisprogram, som hedder "Testdisk" Brugere helgec har en anvisning på, hvordan
det bruges. Er der problemer, så bare spørg.
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 14:27 #11
Tak. Men nu var det jo ikke en partition, men en helt seperat, intern, HD. Jeg forstod det sådan, at du differentierede mellem de to koncepter. Eller tager jeg fejl igen ?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 14:52 #12
Det er det samme. Harddisken har jo en eller flere partitioner. Den eller de bliver
fundet, og der kan skrives en ny partitionstabel.
Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 15:19 #13
Helgec's program duer vist ikke. De oplysninger jeg får frem når jeg udfører beskrivelsen passer ikke med den fremgangsmåde der er beskrevet. Andre forslag ?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 16:52 #14
Nu er det sådan, at jeg selv har afprøvet programmet. Jeg slette med vilje en
partition på en ekster HD, og Testdisk genskabte den. Så programmet er godt nok.
Men der er så gået noget galt med dit forsøg, hvad kan jeg jo ikke sige.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2008 - 16:53 #15
Du husker vel at tage den der er ved teksten "VISTA BRUGERE !!! brug denne BETA - fejl kan forekomme" ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. november 2008 - 17:09 #16
Prøv i vista at åbne diskhåndteringen..Kontrolpanel\System og vedligeholdelse\opret og formater harddikspartitioner

Se om disken er der og ikke har fået tildelt et drev bogstav.Hvis ikke så giv den et.
Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 18:01 #17
Ja, jeg brugte den til Vista brugere.

COrleonedk, under kontrolpanel/system kan jeg ikke finde det "vedligeholdelse/opret" du nævner. Hvor finder jeg det ?
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2008 - 18:10 #18
Selom denner er på enegelsk, så er det samme sted på dansk, blot følg billederne:
http://www.theworldofoffice.com/vista-tips-tricks/resize-partitions-with-vista-disk-management/
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. november 2008 - 18:30 #19
Jep det heder bare administrer i stedet for manage,tak for linket haverslev.
Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 19:03 #20
Jeg prøvede den på engelsk, men jeg er egentlig ikke sikker på hvad jeg skal bruge den til. Jeg er jo ikke ude på at formindske eller dele mit ene brugbare HD, jeg er ude på at finde mit andet FYSISKE HD, som sidder inde i computeren efter, at jeg selv FYSISK har installeret det tidligere.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2008 - 19:33 #21
øøhh, du fik f.eks at vide at du skulle prøve at se om disken er der og evt. give den et drevbogstav.
Du kunne så ikke finde det sted, jeg giver dig et link med billeder og du kommer hen til det stad.
ER din (e) disk der eller ej? (både en der hedder C og måske en der ikke hedder noget)
Hvis JA, så h-klik på den og evt. giv den et drevbogstav
Avatar billede kimjjj Nybegynder
15. november 2008 - 19:56 #22
Det eneste der ikke hedder noget et drev med kun 8GB kapacitet, så det kan ikke være den. De andre to der er, er C-HD'en og CD-drevet. Kun en HJÆLP menu kommer frem når jeg højreklikker på den uden navn.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. november 2008 - 20:07 #23
Ok det 8gb er sikkert recovery partitionen,med mindre det er en du selv har lavet..

Men nu vi helt sikre på at Vista ikke kan se disken overhovedet,og så er næste sted at lede i Bios..Du bliver derfor nød til at gå der ind og se om din harddisk kan ses der.
Avatar billede kimjjj Nybegynder
16. november 2008 - 14:24 #24
Go figure. Efter at Service Pack 1 installerede sig selv er backup'en pludselig dukket op. Problem løst.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. november 2008 - 15:01 #25
Ja den var godt nok ny kim,men så længe det virker så...Du må lige selv smide et svar og acceptere,da vi jo ikke fik det løst :)