Avatar billede d00b Nybegynder
13. november 2008 - 22:51 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Driver problem.

Hejsa. jeg har et problem med min skærm driver til flg. grafik kort:
Nvidia Geforce 8600m gt.

efter nogen tid når jeg gamer, fryser det hele og jeg får denne besked på skrivebordet:

"Game Crash.

Direct3D error 0x0x88760870 (unknown)
17 adresses:
(unknown)(0):CNC3game.dat+36047(unknown)"

17 errors i alt i denne type.
Jeg kan godt paste dem ind hvis det er nødvendigt.

Jeg har prøvet at opdatere driveren, men får at vide den fungerer og er up to date ?

hvad gør jeg... ?
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2008 - 23:38 #1
Efter nogen tid! Det kører altså godt et stykke tid. Er du sikker på, at det ikke
er et varmeproblem? Er computeren stationær eller bærbar?
Avatar billede d00b Nybegynder
14. november 2008 - 00:47 #2
Ja den kører fint i et stykke tid 15 min eller der omkring...
Det er en Bærbar, så kan måske godt tænkes det er et varmeproblem ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. november 2008 - 01:38 #3
Som opstår når du sidder med den bærbare i skødet, eller oven på dynen ?
Avatar billede d00b Nybegynder
14. november 2008 - 13:13 #4
Nej den står faktisk bare på bordet, og kan godt "få luft" til blæseren hvis det var det du tænkte på ?
Avatar billede off-line Nybegynder
14. november 2008 - 14:32 #5
Er den gammel nok til, at der kan have samlet sig støv på ventillatorerne?
Er du sikker på at de alle kører på fuld kraft?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. november 2008 - 19:53 #6
Går ud fra at det er Command and conquer 3 vi taler om her,og der er mange med dit problem.Det syntes at være spillet der er forældet i forhold til nutidens måde at håndtere hukommelsen..

Der har dog også været tilfælde hvor det faktisk er bundkortes memory controller der er syg..Men hvis det kun er i CnC3 du har problemet er der ikke meget at gøre..
Avatar billede d00b Nybegynder
14. november 2008 - 21:41 #7
Sevle den bærbare er ca. 8 mdr. gammel. Det er en ABook 1765W med 4 gb ram, så der burde jo være rigeligt til grafik kortet.

Det er desværre ikke kun i Command & Conquer 3 den er, det er også i Far Cry 2, GTA, NFS pro street og Sniper elite, hvor jeg i alle spil kører med meget lav performance...
Avatar billede off-line Nybegynder
14. november 2008 - 22:56 #8
Ja du har godt med ram. Men det kan muligvis være der problemet ligger? Måske er
en af ramblokkene ikke helt i orden? Det er i alt fald godt at lave en ram test:
http://www.download3k.com/System-Utilities/Other-Utilities/Download-Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.html
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. november 2008 - 00:53 #9
Tror desværre den må en tur forbi,hvor du har købt den til en reparation.

Men åben lige start eller kør og skriv Dxdiag og kør alle test inde i den,og se om den kommer med nogle fejl.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2008 - 13:23 #10
Hvordan gik det?
Avatar billede jeverj Nybegynder
17. november 2008 - 18:42 #11
Hej, jeg har også et driver problem.
Jeg har lige købt Far Cry 2, men når jeg kommer ind i spillet er der bare sort skærm, ikke fuldstændig sort skærm, men sort skærm og lys, som hvis man bare tog skærmstikket ud mens man var på computeren.
Men lyden er der.

Hvad gør jeg? :D
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. november 2008 - 19:01 #12
jeverj du må oprette et spørgsmål separat,og husk oplysninger om styresystem og hardware du har.Så vil der nok være nogle folk der tager sig af det.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2008 - 19:04 #13
jeveri - Jeg ser du er helt ny her, så velkommen til.
Du er kommet forkert ind. Du har oprettet et spørgsmål i en anden brugers spørgsmål.
Det må man ikke, og det bliver noget rod. Du skal oprette dit eget spørgsmål, ved
at gå ind i "Opret spørgsmål" for oven, formulere dit spørgsmål der, og angive hvor
mange point du vil give, hvis du får noget du kan bruge:)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. november 2008 - 19:09 #14
Se det fik jasveg forklaret meget bedre :)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2008 - 19:20 #15
jamen jeg er jo også bare sååååååå god! *G*
Avatar billede d00b Nybegynder
17. november 2008 - 19:39 #16
hehe....

Jeg prøvede at køre en ram test, og der var ikke nogen fejl.

Har også kørt tests i dxdiag, også uden fejl. Så vi må vel gå ud fra at det er pga. den bliver for varm.

Kan man køre en test på det, eller downloade noget software, der kan overvåge det på en måde ??
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2008 - 21:04 #17
Ja der er dette lille gratis program. Men husk kun at tage det vejledende.
Den er ikke helt nøjagtige. http://www.filehippo.com/download_speedfan/
Avatar billede d00b Nybegynder
18. november 2008 - 21:38 #18
Jeg har prøvet at installere det lille program nu, og det viser flg.:

GPU: 65C
Core0: 39C
Core1: 40C

men hvad er det normale ?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2008 - 00:15 #19
Mine tilsvarende er  46-21-24 Så der er et stort spring der. (men, stationær PC)
Der mangler vist ventilation i dit kabinet. Prøv at se efter støv\nullermænd
og prøv om du kan konstatere, om alle ventilatorer kører som de skal.
Jeg går ud fra, at du har testet uden større belastning, og så finder jeg alle
tre enheder er for varme.
Avatar billede d00b Nybegynder
20. november 2008 - 22:37 #20
Jeg har tjekket for nullermænd, og dem er der ingen af... Der er kun en ventilator, og den kører, på fuld skrald hele tiden...

Kan jeg evt tildele flere ram til grafik kortet på en måde ?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. november 2008 - 23:49 #21
Flere ram til grafikkortet, nej. Det vil jo heller ikke løse dit varmeproblem.
Kun 1. ventilator? det er da vist ikke rigtigt. Du har en ventilator på cpuén,
men på bagsiden sidder der vel nogle flere, til at suge luft ud af kabinettet?
Avatar billede d00b Nybegynder
23. november 2008 - 17:31 #22
ahhh ja det gør der også... de kører fint allesammen.

Jeg troede måske, hvis man kunne tildele flere ram til grafik kortet, så ville det ikke blive belastet så meget, da det var flere ram om opgaven, og dermed ikke blive så varm. anyway, smid et jasveg,- har vist fundet ud af det var et varme problem.

Kan se at efter jeg har spillet NFS undrgound, ligger gpu'en på 97c.... meget varmt.

Tak for hjælpen.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. november 2008 - 17:40 #23
Ok takker! Måske skal der en anden ventilator på cpu'en og det er også muligt,
det vil gavne at rengøre Cpu'en og komme nyt (tyndt lag) kølepasta på.
Avatar billede d00b Nybegynder
23. november 2008 - 23:12 #24
Ok,- takker igen for den store hjælp.