Avatar billede lady Novice
13. november 2008 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afkrydsningsfelt på rapport

Jeg har oprettet en formular med nogle afkrydsningsfelter.
Disse felter vil jeg gerne have med ud på rapporten.
Hvordan er det lige jeg gør det.
Eller skal det oprettes i tabel/forespørgsel, og hvordan?
Avatar billede mugs Novice
13. november 2008 - 16:31 #1
Hvis du har afkrydsningsfelter (eller andre typer felter) uden de lagres i en tabel, kan du ikke få den ud på en rapport. Du kan naturligvis udskruve selve formularen, men det er vel ikke en option.

Sør for at felterne kommer fra en tabel. Lav derefter en forespørgsel og dan din rapport på denne forespørgsel.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2008 - 18:42 #2
"Jeg har oprettet en formular med nogle afkrydsningsfelter."

If these are unbound then what is the purpose og them, the data isnt going to get saved anywhere?
But if you just want them out on a form then make a query and in the field where you normally have a field from a table then (not tested) I would think you will be able
to refere to the control on the form on

IE same as a calculated field.
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2008 - 18:45 #3
Just tested. You see the value in the query as 0 or -1 so you should be abale to view this a a checkbox on a report
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2008 - 18:47 #4
so the SQL looks something like this

SELECT tbl1.*, [Forms]![frmTest]![chkTest] AS Expr1
FROM tbl1;
Avatar billede mugs Novice
19. november 2008 - 07:37 #5
Tak for point.