Avatar billede norendk Nybegynder
13. november 2008 - 15:21 Der er 10 kommentarer

hal.dll mangler ved geninstallation af XP

Jeg havde problemer med min pc som kører XP. Den genstartede hele tiden indtil jeg pillede mit internet kabel ud af pc?? Så jeg tænkte at det var på tide at geninstallere XP og starte forfra.

Så jeg ville formatere harddisken og installere XP igen.

Først ville den ikke starte op fra min XP cd? Jeg ændrede i "bootdevice" i BIOSen. Så begyndte der at opstå prolemer.

Nu skriver den "windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler: system32\hal.dll - geninstaller en kopi af filen" Når det kommer frem på skærmen kan jeg ikke gøre noget som helst andet end at slukke.

Men når den så genstarter kommer den op med beskeden (som når man skal installere XP) at:

"Vælg operativsystem:
XP windows professionel
XP windows professionel installation"

her står der jeg skal vælge men jeg kan ikke trykke på noget eller vælge med piletasterne. Og så skifter den efter 3 sek over til "hal.dll mangler"

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes? og hvordan jeg kan løse det? Jeg kan jo ikke engang komme ind i den tidligere XP nu?

Jeg kører med T-series BIOS (tror jeg?) Jeg skal ihvertfald trykker DEL istedet for F1/F2 for at komme ind i BIOS.

Hjælp!

På forhånd tak!
Jacob
Avatar billede hcma Novice
13. november 2008 - 17:12 #1
Avatar billede norendk Nybegynder
13. november 2008 - 17:20 #2
Tak for svar, men har allerede læst det der står på den side. Men mit problem er jo at jeg slet ikke får mulighed for at boote fra cd.

Når den skriver "tryk på en tast for at boote fra cd" så sker der ikke noget og den skifter til det billede med "vælg operativ system" som jeg har skrevet ovenfor...
Avatar billede hcma Novice
13. november 2008 - 18:20 #3
trådløst tastatur ??
Avatar billede norendk Nybegynder
13. november 2008 - 18:26 #4
Nej, dog ikke!
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2008 - 19:23 #5
prøv det simple.

i bios - slå harddisk fra og lade den boote kun på cd-dvd drev.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2008 - 19:27 #6
Som jeg læser dit såørgsmål har du en ikke færdiggjort installation og derfor bør du vælge "XP windows professionel installation" når muligheden vises på skærmen
Avatar billede Jensen DK Novice
14. november 2008 - 07:11 #7
Det kunne godt være smart at køre en killdisk før du geninstallere XP, du kan se her hvordan man laver killdisk CDen.  http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 13:00 #8
svar
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2010 - 07:28 #9
treatmenice! er det nemme point du er ude efter?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 08:00 #10
har du lagt mærke til der er en indsats for at få lukket gamle spørgsmål
hold op med at kommentere på andres indlæg