Avatar billede sigyn Seniormester
12. november 2008 - 11:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Felt i rapport afhængigt af antal poster der opfylder kriterie

Jeg ved ikke lige helt hvordan jeg skal formulære mit problem, men jeg prøver
Jeg har en tabel, den kunne f.eks se sådan ud

lbnr    dato    bruger    dims    pris
2    01-11-2008    A    Q    kr 10,00
3    01-11-2008    B    Z    kr 15,00
4    02-11-2008    A    Q    kr 10,00
5    02-11-2008    A    Z    kr 15,00

Der kunne også være 2 priskolonner, en prisA og prisB

Det der er "humlen" er hvis den samme bruger samme dag, bestiller flere dimser, er dims nr 2, 3 etc 5kr dyrere end dims1, eller koster prisB
altså som dette
lbnr    dato    bruger    dims    pris
2    01-11-2008    A    Q    kr 10,00
3    01-11-2008    B    Z    kr 15,00
4    02-11-2008    A    Q    kr 10,00
5    02-11-2008    A    Z    kr 20,00

Jeg kan godt få regnet den rigtige totalpris ud pr dag, i hvert fald så længe pristillægget altid er det samme beløb, men...
jeg vil gerne kunne lave en rapport, som viser hvad brugeren har givet for de enkelte dimser, altså en rapport der afspejler det nederste
Og så er der selvfølgelig også problematikken, hvis tillægget lige pludselig ikke er en konstant.
Det er Access2000
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
12. november 2008 - 11:14 #1
Altså hvis du laver en rapport baseret på en forespørgsel, og forespørgslen ændrer sig, så vil rapporten ligeledes ændre sig. Eller misforstår jeg dit spørgsmål?
Avatar billede sigyn Seniormester
12. november 2008 - 11:28 #2
Rapporten kunne f.eks være en faktura, og så skal prisen jo specificeres ud.
I ovenstående eksempel har B købt dims Z á 15 kr

A har købt dims Q á 10 kr d. 1/11
og igen dims Q á 10 kr d. 2/11
D. 2/11 har A så også købt dims Z som egentlig koster 15 kr, men da A allerede har købt en dims den dag skal hyn give +5 kr for dims Z, altså 20 kr, og det skal fakturaen jo også gerne afspejle, der kan jeg kunfå den til at skrive 15 kr
Avatar billede kjulius Novice
16. november 2008 - 18:03 #3
Hmmm... jeg forstår ikke rigtigt. Det er vel på den vare, der købes to gange inden for samme dag, at der skal tillægges et gebyr, og ikke på alle andre varer??? Det lyder i hvert fald meget omvendt for mig.
Avatar billede sigyn Seniormester
17. november 2008 - 09:25 #4
Det er på alle varer, og det er egentlig ikke et gebyr, men et tilskud til dagens først indkøbte vare, uanset art.
Avatar billede sigyn Seniormester
18. november 2008 - 11:13 #5
Har selv fundet løsningen, en ekstra forespørgsel der finder min af løbenr pr bruger pr dag. Hvis løbenr = minløbenr så pris ellers pris+5