Avatar billede bmianne Nybegynder
12. november 2008 - 08:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC Fryser og blæser kører ikke

Hej

Har et spørgsmål. Min packard bell 5565, 3400 mhz, 2 gb ram, fryser engang imellem, mest især når den lige har stået stille noget tid, så efter 2-30 time så fryser den, slukker så pc og genstarter og så virker den.

Men har dog perioder, hvor man ikke kan foretage sig ret meget. Cpu temperatur er også meget høj, men blæseren over cpu kører ikke. Kun lige første par sekunder når man starter pc op.

Det skyldes jo højst sandsynligt den høje cpu temperatur, men hvad kan der lige være galt, den virker jo godt første par sekunder, hvor den kører rigtig hurtigt rundt.

Hvis man evt. skal have en ekstra blæser i, hvordan gøres det så bedst.

På forhånd tak
Avatar billede nemlig Professor
12. november 2008 - 09:52 #1
Har du prøvet med en anden blæser - den skal jo gerne køre hele tiden.
Så enten er det din blæser, der er defekt (må vi håbe) eller også er det bundkortet.
Skal du sætte en ekstra blæser i kabinettet, så er der normalt et stik på bundkortet til den.
Men dit problem er sansynligvis blæseren på din CPU.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 13:25 #2
Prøv at tage det runde batteri ud af bundkortet i 10 minutter ingen strøm til maskinen imens kablet helt ud, hold tænd / sluk knappen inde et stykke tid, så bios bliver nul stillet (reeset).
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 14:13 #3
Check CPU blæseren for støv.
9/10 gange er det støv der stopper blæseren.
Avatar billede bmianne Nybegynder
12. november 2008 - 15:07 #4
Hej prøver det med bios.

Har ellers prøvet at opgradere bios men samme resultat. og testet ram, de fejler heller ikke noget, og fjernet alt støv og skidt ved blæser. Nogle gange når den er gået ned, stopper den i opstart ved checker NV RAM, kommer så efter man genstarter den nogle gange.
Avatar billede bmianne Nybegynder
12. november 2008 - 16:39 #5
Prøvet det med bios, og nu vil den slet ingenting. Den kommer lige fordi bios, så bliver den bare ved med at sige beep lyde. og man kan ingenting derefter.
Avatar billede bmianne Nybegynder
12. november 2008 - 17:32 #6
Og ikke et bestemt antal beep, den fortsætter bare
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 18:21 #7
Prøv om den kan starte i fejlsikret tilstand.
Avatar billede bmianne Nybegynder
12. november 2008 - 19:02 #8
kan ingenting med den, og prøver at fjerne ram kredse, harddiske og grafikkort. Ingenting hjælper
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 22:00 #9
Hmm prøv anden psu der kan være en fejl strøm.
Eller alle strøm stik fra og i, igen.
Men bedste bud defekt psu.
Avatar billede bmianne Nybegynder
27. april 2010 - 14:59 #10
Den måtte kassere