Hej. Jeg er ved at lave et excel dokument som skal bruges af flere mennesker, og jeg kunne derfor godt tænke mig hvis excel kunne lave en bruger log, eller som min. at det fremgik af en celle hvem der sidste havde ændret i dokumentet.
Du kan lave funktionen via delt projektmappe, og dermed få vist samtlige ændringer der er foretaget i en fil. Sig til hvis du skal have hjælp til at komme videre. /Be_Nice
Hej. Ja det får jeg vist brug for.. dokumentet skal ligge på en server som er tilgængelige for alle brugere når det er færdig. Hvor dan ser log filen i det du beskriver? jeg havde forestillet mig et simpelt felt i excel hvor der stod sidst gemt af : xxx
--> Opret/åbn Excel fil du vil registrere ændringer i --> Under "Funktioner" vælger du "Del projektmappe" --> På fanen "Redigering" kan du angive om flere brugere kan have mappen åben på samme tid, og når mappen er "i drift" kan du i boksen nedenunder se hvem der har filen åben. --> På fanen "Avanceret" kan du angive hvor lang en periode du ønsker at registrere ændringer på. Når du åbner den delte fil, kan du under "Funktioner" og "Ændringer" nu vælge punktet "Fremhæv ændringer..." --> Afkryds feltet "Hvornår" og vælg "Alle" --> Afkryds feltet "Vis liste over ændringer i et nyt ark" Nu vil Excel automatisk oprette en ekstra fane i regnearket, og angive alle ændringer for den periode du har angivet. Håber at dette giver mening. /Be_Nice
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.