Avatar billede sysop Juniormester
11. november 2008 - 08:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SBS2003. Hvordan ser man ip adresser på clienter.

Min DHCP tildeler mine clienter ip adresser. Hvor på serveren ser jeg hvilke adresser de enkelte har fået og har på nuværende tidspunkt?
Avatar billede benzboy Nybegynder
11. november 2008 - 08:19 #1
Start -> Administrative Tools -> DCHP -> Dit domæne -> IPV4 -> Scope -> Address Leases. Sig lige til hvis den blev for kringlet så, prøver vi igen.
Avatar billede sysop Juniormester
11. november 2008 - 10:21 #2
Jeg har ikke noget der hedder IPV4.

Jeg har en der hedder:
DCHP -> Dit domæne -> Scope -> Address Leases: Her er ikke alle aktive. Den beholder vel også ip adressen i hele "lease" perioden - også når client er logget af?!?!
Avatar billede benzboy Nybegynder
11. november 2008 - 10:28 #3
Ok, nej det skyldes så at jeg lige nappede det fra en 2008`er der også har IPV6. Ja,hvis klienten er slukket eller logget af vil den også figurere der.
Avatar billede sysop Juniormester
11. november 2008 - 10:42 #4
Jo men så er mit spørgsmål bare - Hvorfor er det så ikke alle klieter som viser sig på listen??? Min egen pc hedder 192.168.1.107 og den er ikke på listen - ej heller hvis jeg opdatere.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. november 2008 - 21:08 #5
sysop,
Prøv at poste en ipconfig /all fra din PC.
Avatar billede jaze Nybegynder
13. november 2008 - 21:20 #6
Lige et tillægs spørgsmål, hvorfor vil du vide det?

Er der problemer på nettet, hvis ja kunne en ny (DHCP server)  på nettet forklare en hel del, hvis du har flere brugere ved jeg af erfaring de smider de mærkeligste ting på netværket, hvis de har fået muligheden.

Hvis der ikke er problemer på dit netværk, så kan du under din DHCp, scope, address leases se alle, hvis de ikke er der, har du et problem, for så er adressen ikke tildelt af den DHCP server du tror.
Avatar billede sysop Juniormester
17. november 2008 - 08:00 #7
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme 57xx Gig
abit Controller
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-12-3F-77-26-DE
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.107
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
      Primær WINS-server . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 17. november 2008 05:50:44
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 25. november 2008 05:50:44
Avatar billede sysop Juniormester
17. november 2008 - 08:05 #8
I DCHP -> Dit domæne -> Scope -> Address Leases er min egen adresse der nu. Dog er der også de brugere som ikke er logget på.

Det jeg var ude efter var, at se hvem der lige nu var på netværket.
Avatar billede sysop Juniormester
14. december 2008 - 11:18 #9
Lukker uden endeligt svar. Tak for indlæg.