Avatar billede nat Nybegynder
10. november 2008 - 10:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reload form

Hvordan sætter jeg en winform til at reloade f.eks. hvert 10 min.?
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 10:33 #1
Hvad mener du med reloade? Mener du at hele programmet skal lukkes og startes hver 10. minut, eller mener du at noget på formen skal opdateres hver 10 minut?

Hvis du mener det sidste, så kan du bruge en Timer. Du finder den i toolboxen. Her er dokumentationen:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.timer.aspx
Avatar billede nat Nybegynder
10. november 2008 - 10:46 #2
aaberg_cc: jo det var det sidste jeg mente, havde jeg lige glemt at få med, har browser control på siden, der skal reloades. Tjekker lige dok.
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 10:55 #3
Opskriften er at hive en timer ind på formen, sætte Interval propertien til 600000 (600000ms = 10 minuter). Sæt Enabled propertien til true, og abonner på Tick eventet. I dit Tick event kalder du Refresh() metoden på WebBrowser kontrollen.
Avatar billede nat Nybegynder
10. november 2008 - 11:14 #4
hive timeren ind på formen???
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 11:34 #5
Når jeg skriver "hive timeren ind på formen", mener jeg på samme måde som når du hiver en knap/textbox/webbrowser ind på formen. Du trækker og slipper en Timer ind med musen fra toolboksen.

Håber det var en lidt bedre forklaring :-)
Avatar billede nat Nybegynder
10. november 2008 - 12:37 #6
ahh det var det, smider du ikke et svar :o)
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 12:48 #7
:-)