Avatar billede td_basse Nybegynder
09. november 2008 - 21:25 Der er 1 kommentar

Streaming af live TV

Kære experter.

Vi er i gang med et nyt projekt hvor vi vil sende tv-signal ud til vores medlemmer af vores
forening, som bygger trådløst internet her i vores by, det vil sige alle bruger sider på
54mb mellem hinanden og serverne.

Som sagt, skal vi kunne sende digitalt TV rundt til alle vores medlemmer,
vi har forsket lidt i hvordan det kan lade sig gøre, vi har fået en aftale med canaldigital
om at sende deres kanaler, hvor vi som forening skal opkræve vores medlemmer for betaling
pr. kanal.

Vi har testet med et TV-kort der hedder "Hauppauge 150" og brugt den udgangen der hedder S-video over til en receiver,
og vores server streamer derefter vidre via VLC i formatet mmsh, rtp og udp. Det har kørt fint når vi har sidet og set
det på en afspiller, så det mit spørgsmal går ud på er at, om der findes et kort hvor der er indbygget en kortlæser,
der kan læse canaldigitals kort, som også understøtter VLC. Sådan at vi er fri for at der skal stå flere receiver og
køre samtidig.

Når vi bestiller en Kanal hos canaldigital får vi et kort som kun passer til den bestilte kanal, så kander i til nogle gode
kort som der kan køre på styresystemmerne Linux eller Windows og understøtter VLC eller nogle andre programmer der kan bruges
til at streame vidre ud til vores bruger.

Håber i kan forstå min forklaring af problemmet og at i kan hjælpe vores forening lidt vidre.

På for hånd tak!
Avatar billede jokkejensen Novice
09. november 2008 - 22:21 #1
hehe spørger du om vi kender en måde at hacke kanaldigitals kort?

- Skulle der være en mulighed for at man kunne benytte samme kort til flere husstande (flere tv), tror jeg ikke det er det korrekte fora at spørge, og sidder du virkelig i en forening, som bare må skubbe kanal digitals kanaler ud over wifi - en tjeneste kanal digital ikke selv tilbyder, sikkert pga det vil være så skiiiiiide let at distribuere live tv over nettet, så skal du nok høre dem.

/J