Avatar billede 49jensen Nybegynder
09. november 2008 - 10:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

For mange felter i tabel

Jeg skal oprette en tabel med 400 felter( 40 normale felter og 360 med digital signatur), og det kan jo som bekendt ikke lade sig gøre. Desuden forespørgsler og formularer til omtalte tabel.
Jeg ved at jeg kan splitte det op i flere tabeller m.m., men det giver ca 10 tabeller, forespørgsler og formularer. Der skal laves 12 tabeller med de omtalte 400 felter, så det bliver 120 tabeller, forespørgsler og formularer, hvilket virker lidt uoverskueligt. Er der en anden anden mere simpel at gøre dette på.
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2008 - 10:26 #1
Havent read your question in detail but if you need 360 digital signature you could put these in a seperate table with a realtionship between.This is obviopulsy not tyhe same as having a fields in one record as you will end up having 360 records in the related table
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2008 - 10:28 #2
why do you need 360 digital sugnature of each record in the first place?
Avatar billede 49jensen Nybegynder
09. november 2008 - 10:57 #3
Jeg har allerede en tabel som indeholder alle signaturer med tilhørende initialer, men jeg er nødt til at have signatur og initialer vist i en formular for at kunne indtaste koder og få vist initialer.Tabellen skal gemme signatur og initialer for 160 operationer der skal kviteres for. For at være helt nøjagtig skal der være 160 felter til indtastning af kode - 160 felter til visning af initialer 160 felter til beskrivelse af det man kviterer for og ca 40 felter til anden oplysningsdata.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
09. november 2008 - 11:01 #4
Er der noget med at man kan gå ind i reg. db. og ændre, jeg mener at jeg har læst noget om det engang, men at man samtidig også frarådede det.
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2008 - 11:54 #5
Having the digital signatures in a seperate table doesnt stop you from being able to enter the information in a form. You have a main form for the " 40 normale felter " and then a sub form for the Digital signatures.

And if you could have them all in the same table then I dontthink you would have a form wher ethey were all on the same line. You would have them o a number of lines.
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2008 - 11:59 #6
I've worked with database for around 25 years and never had the need to have so many fields in one table. If th edB is normalized then you will very liley find that a number of tables are needed. An dyou should actually design your dB BEFORE making your forms etc. not the other way round.

http://databases.about.com/od/specificproducts/a/normalization.htm
Avatar billede 49jensen Nybegynder
09. november 2008 - 18:39 #7
Tak for linket.Jeg er bekendt med flere af de regler som linket omhandler. Og jeg havde sådan set også forudset dette problem, men har udskudt det indtil nu. Andre db programmer som jeg brugt i forbindelse med vedligeholdelse af fly har ikke haft digital signering, men hard copy signatur. Det er det jeg ønsker at ændre med denne db. Jeg er begrænset hvad angår design, da visse regler og love som er afstukket af luftfartsmyndighederne skal overholdes. Jeg har således fået svar på mit spørgsmål og må bruge den tidskrævende løsning. Terry - tak for din altid hurtige respons på spørgsmål stillet i dette forum. Læg lige et svar, så jeg kan give point.
/allan
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2008 - 19:05 #8
"Jeg er begrænset hvad angår design, da visse regler og love som er afstukket af luftfartsmyndighederne skal overholdes."
But this had nothing to do with the design of your database. An dI wouldnt have thought that a well designed dB would require mor etime to make, and I'm sure inthe long run it will save time.