Avatar billede hjalten5 Nybegynder
08. november 2008 - 22:56 Der er 2 kommentarer

Portforward af CC router og linksys router som AP

Hej eksperter,
Jeg har købt en Linksys Wrt54gc som desværre kun kan fungere som access point på mit netværk, fordi den ikke har modem-funktionalitet.

Men... Jeg vil gerne forwarde porte til trådløs brug også.
Mit netværk består af en CC router med 10.0.0.1 som giver ip til min desktop trådet (10.0.0.2) og min laptop 10.0.0.3. Jeg kan i CC-routerens interface forwarde porte til disse, men når jeg logger trådløst på får min laptop 192.168.1.102 (fordi wrt54gc har 192.168.1.1 fra start) og der har jeg ingen forwardede porte.

Hvordan får jeg forwardet portene til min trådløse forbindelse?
Tak for hjælpen
Avatar billede junior Nybegynder
26. november 2008 - 16:26 #1
Du kan nøjes med at sætte din WRT op som accesspoint, ved kun at bruge LAN portene på den, og så ikke bruge WAN porten.

Så skal du kun sætte det trådløse op på din Linksys, så vil de pc'er som er bag den få en 10.0.0.x adresse fra din CC router.

/junior
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 16:35 #2
I opsætningen på wrt54gc deaktiverer du DHCP, og kobler CC router og wrt54gc sammen med et kabel, som går fra LAN port til LAN port.

Så vil alle være i 10.0.0.xxx segmentet.