Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 11:27 Der er 8 kommentarer

asp.net tutorial

Hej!

Jeg er gået igang med den tutorial der er inde på www.asp.net.
Alting går sådan set fint, bortset fra at jeg har lidt problemer med sql serveren.  Jeg bliver bedt om at konfigurer sql serveren ved at copy/past noget ind.  (http://www.asp.net/guidedtour2/s2.aspx)
Når jeg går til run > C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\binn\SQLCMD" -S "machine-name\SqlExpress kommer der en fejl.  :"Windows cannot find 'C:\Program'.  Make sure you typed the name correctly, and then try again.  To search for a file, click the Start button, and then click search."

Jeg forstår egentlig godt fejlen, men det er der min sql server er installeret osv.  Kan man gøre dette manuelt?  - Isedet for at gøre det gennem "run" ?

Jeg håber jeg har formuleret problemet forståeligt.

På forhånd tak :)
Avatar billede sirerugor Nybegynder
08. november 2008 - 12:18 #1
Du bliver nødt til at sætte " " omkring stien da den har mellemrum:

> "C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\binn\SQLCMD" -S machine-name\SqlExpress
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 12:41 #2
Nu siger den C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\bin refers to a location that is unabiable.  It could be on a hardrive on this computer, or on a network.  check to make sure the disk is properly inserted, or that you are connected to the internet or your network, and then try again.  If it still cannont be located, the information might have been moved to a different location.

Hvad er det for en fil den gerne vil have fat i?
Avatar billede sirerugor Nybegynder
08. november 2008 - 12:50 #3
Eksisterer der overhovedet den sti du leder efter?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 13:14 #4
hmm ja, men under Tools ligger bare publishing?
Måske har jeg installeret det forkert?  Eller?
Avatar billede sirerugor Nybegynder
08. november 2008 - 13:22 #5
Tror jeg du har for der skal ligge en mappe ved navn "binn" deri.

Og den korrekte kommando er: "C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\binn\SQLCMD" -S "machine-name\SqlExpress"
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 14:12 #6
Det lyder bare underligt.. har bare fulgt installationen.

Hvor kan jeg hente sql express henne?  Nogen der har et link der virker?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2008 - 21:43 #7
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2008 - 07:59 #8
Det er underligt, jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke?

Det fil som skulle åbnes findes ikke på det sted af en eller anden grund