Avatar billede ctnn Nybegynder
08. november 2008 - 11:19 Der er 2 kommentarer

Lidt begynder hjælp

Hej alle.

Jeg har behov for at lave en applikation som kan køre som en service i baggrunden, den skal overvåge en direktorie, og når der er ændringer i det direktorie, så skal den kopiere filerne over til et andet direktorie.

Den skal køre usynlig for den bruger der er logget på.

Nogle der har nogle gode fifs eller programstumper som kan hjælpe her?
Avatar billede sirerugor Nybegynder
08. november 2008 - 12:21 #1
Du kan jo kigge lidt på hvordan man laver en Windows Service først?

http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/mahesh/window_service11262005045007AM/window_service.aspx
Avatar billede kalp Novice
08. november 2008 - 12:56 #2
Du kan benytte FileSystemWatcher klassen.
Se evt. her
http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/mokhtarb2005/FSWatcherMB12052005063103AM/FSWatcherMB.aspx

Du kan som udgangspunkt først lave din kode i en almindelig console application.
Når det virker der finder du lidt information om hvordan du laver en windows service og overføre koden dertil.