Avatar billede bundgaaard Nybegynder
07. november 2008 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vista cd

hej jeg har vista indstalleret på min computer
men vil gerne have xp på men jeg har ingen vista cd
hvis nu jeg skal fortryde. skal jeg selv kopire
cder ud eller hvad? :/
Avatar billede rebecca Novice
07. november 2008 - 21:39 #1
Prøve at tjekke papierne du har fået med til pc'en, vista er højst sandsynligt preinstalleret på din harddisk (på en skjult partion) hvis du ikke har fået cd'er med.

Hvis du blot lader denne partion være skulle det være muligt at reinstallere vista igen.
Avatar billede bundgaaard Nybegynder
07. november 2008 - 21:54 #2
HVor skulle denne partion ligge? HHV
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. november 2008 - 22:31 #3
Som rebecca skriver "vista er højst sandsynligt preinstalleret på din harddisk (på en skjult partion) hvis du ikke har fået cd'er med".

Altså er den skjult,så du kan ikke umiddelbart se den.
Hvis du blot formaterer c: drevet og ikke om-partionerer harddisken, skulle du ikke miste den.

Hvis du giver os nogle oplysninger om, hvilken computer, der er tale om, (Mærkenavn og model nr, har vi meget bedre muligheder for at vejlede dig.
:-)
Avatar billede bundgaaard Nybegynder
07. november 2008 - 22:41 #4
Det er en acer aspire 7520G :)
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. november 2008 - 23:55 #5
På computeren ligger programmet Acer eRecovery Management,som du for en sikkerheds skyld, bør bruge til at lave Gendannelses DVD'er/ CD'er,inden du foretager dig andet.
Det sikreste er at brænde gendannelses DVD (sikkerhedskopi af Fabriksindstilling.
Uddrag fra Manual for Acer Aspire 7520/7220 :
Acer eRecovery Management er et alsidigt værktøj til sikkerhedskopiering.
Det giver mulighed for at oprette fuld eller trinvis sikkerhedskopiering, brænde
fabriksindstillingerne på en optisk disk, gendanne fra tidligere oprettede
sikkerhedskopier eller geninstallere programmer og drivere. Brugeroprettede
sikkerhedskopieringer gemmes som standard på D-drevet.
Acer eRecovery Management giver dig:
• Beskyttelse med adgangskode (adgangskode til Empowering Technology)
• Fuld og trinvis sikkerhedskopiering til harddisk eller optisk disk.
• Oprettelse af sikkerhedskopier:
• Sikkerhedskopi af fabriksindstillinger
• Sikkerhedskopi af brugers filer
• Systemets nuværende konfiguration
• Sikkerhedskopi af programmer
• Gendan og genoprettelse:
• Sikkerhedskopi af fabriksindstillinger
• Sikkerhedskopi af brugers filer
• Fra tidligere oprettet CD/DVD
• Geninstaller programmer/drivere

Brænd en sikkerhedskopi på en disk
Med siden Burn Disc i Acer eRecovery Management kan du brænde
fabriksindstillinger, en sikkerhedskopi af brugerens filer, systemets nuværende
konfiguration eller en sikkerhedskopi af programmer til en cd eller en dvd.
1 Start Acer eRecovery Management ved at trykke på <Alt> + <F10>, eller
vælg Acer eRecovery Management fra Empowering Technologyværktøjslinjen.
2 Skift til siden Burn Disc ved at vælge knappen Burn Disc.
3 Vælg, hvilken type sikkerhedskopi (fabriksindstillinger, brugerfiler,
nuværende system, programmer), du ønsker at brænde til en disk. Hvis du
vælger at brænde en brugerdefineret sikkerhedskopi, brændes den senest
oprettede sikkerhedskopi til en disk.
4 Følg instruktionerne på skærmen for at udføre processen.
Bemærk: Vælg en sikkerhedskopi af fabriksindstillinger, når du
ønsker at brænde en bootable disk med computerens
operativsystem, som det var, da det blev leveret til dig fra
fabrikken. Hvis du ønsker at lave en disk, som du kan bruge til at
gennemse og installere bestemte drivere og programmer, skal du
vælge en sikkerhedskopi af programmer i stedet — du kan ikke
boote fra denne disk.

Din computer har også en skjult partition med Fabriksopsætningen:
Aktivere disk-til-disk-gendannelse
Disk-til-disk-gendannelse (harddisk gendannelse) aktiveres ved at aktivere BIOS
programmet og derefter vælge Main i de kategorier, der vises øverst i
skærmbilledet. Find D2D Recovery nederst i skærmbilledet, og brug
<F5> og <F6> -tasterne til at angive værdien til Enabled.

Link til Manualer for din Aspire 7520 :
http://support.acer-euro.com/drivers/ftp/ftp.html
Avatar billede bundgaaard Nybegynder
08. november 2008 - 00:04 #6
TTak for jeres hjælp  :)  hvordan lukker jeg denne indlæg og giver de points væk
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. november 2008 - 00:57 #7
Du afmærker mit navn i boksen nederst til venstre og vælger accepter svar

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. november 2008 - 01:02 #8
Avatar billede perlaks Nybegynder
29. oktober 2009 - 18:55 #9
hej

måske du kan hjølpe mig.

når jeg er inde på: Acer eRecovery Management.
kan jeg ikke finde knappen : burn disc

eksisterer den ikke på acer aspire 9300 ?

tak for alle dine svar.

per