Avatar billede charmander1978 Nybegynder
07. november 2008 - 08:49 Der er 18 kommentarer

Google Adwords - søgeord vises ikke

Jeg har i sidst mdr oprettet en google Adwords og annoncen vises som aktiv og alle mine søgeord vises som aktiv - men køre man musen hen over forstørrelsesglaset ved siden af søgeordet så får jeg besked om at søgeordet ikke vises.

Jeg har indbetalt penge på kontoen.

I går har jeg så installeret Google Analytics og det viser så at der ingen aktivitet på siden er - altså ikke et eneste besøg.
Registrere Analytics kun besøg der er kommet via Google AdWprds kampagner?

Jegh ar været inde og kigge på min stistik over siden og i går alene var der 20 besøg på siden.

Hvad kan jeg gøre for at få gang i mine kampgane og søgeord??
Avatar billede madx Nybegynder
07. november 2008 - 09:00 #1
Du skal sikker have godtkendt kampagner af Adwords-teamet...

Hvis det ikke er det, er det svært på afstand at udpege problemet - det kan være en del steder.

Google Analytics tracker alle typer trafik. Hvis GA ikke tracker nu skyldes det måske at GA ikke finder scriptet på hjemmesiden. Der går normalt en dags tid før dataene kommer....
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
07. november 2008 - 09:06 #2
Men nu er det snart 3 uger siden jeg lagde alle mine søgeord op - de burde da være godkendt nu.

Jeg lade først GA på i går - så det kan godt lige være jeg skal give det lidt tid til at komme i gang :)
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
07. november 2008 - 09:14 #3
Jeg har flash på min indgangsside - kan det være det der driller???
Avatar billede madx Nybegynder
07. november 2008 - 10:44 #4
Ja, det burde det nok.... men jeg har tidligere måtte vente nogen tid...

Er det en "begynderkampagner", hvor mange ord, giv eksempler på nogen af dem

Mht. GA, hvis ellers sitet er html og GA har fundet scriptet kommer data senere idag eller imorgen
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
07. november 2008 - 10:48 #5
Hvd mener du med:

Er det en "begynderkampagner", hvor mange ord, giv eksempler på nogen af dem
Avatar billede madx Nybegynder
07. november 2008 - 12:47 #6
begynderkampagner - lavpraktisk standardopsætning i Adwords, se adwords for mere info

hvor mange ord, - hvor mange søgeord anvendes i kampagnen

giv eksempler på nogen af dem - hvilke ord har du i kampagnen
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
07. november 2008 - 13:11 #7
nåååårh *genert*

Nej det er ikke begynderkampagnen, der er ca 120 søgeord.

Her er noge af de søgeord som ikke virker
Alu bronze
Aluminium bronze
Kvalitet
Kvalitets sikring
Outsourcing
Outsourcing Kina China
QC
Quality control
Sourcing
Sourcing Kina China
Støberier
Avatar billede madx Nybegynder
07. november 2008 - 14:56 #8
det er ikke de mindst billige ord

Hvad har du som dgl. budget og hvad byder du pr. klik
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
10. november 2008 - 13:29 #9
Nu står der ud for en del a mine søgeord: Annoncer vises sjældent pga. et lavt kvalitetsresultat

Hvad kan jeg gøre her??
Avatar billede madx Nybegynder
10. november 2008 - 20:59 #10
Budet er formentlig for lavt og annoncen for irrelevant (= lav CTR)...

Hvad har du som dgl. budget og hvad byder du pr. klik?
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
11. november 2008 - 08:01 #11
Jeg har et dagligt budget på 40 kr. - men det var var lige til den kom i gang - næste mdr skal det sættes op.
Jeg har et bud det hedder 7 kr pr. klik
Avatar billede madx Nybegynder
12. november 2008 - 13:28 #12
Det er alt alt for lidt i dgl. budget ift. ord af den type og det antal.

Gå ind og få Adwords til at vurdere dagl. budget - det vil formentlig være på flere hundrede kroner, måske meget mere.

Det gør du i opsætning for kampagnen...
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
12. november 2008 - 13:51 #13
Men når jeg får Google til at vurdere mit daglige budget, så siger den at det er ok???
Avatar billede madx Nybegynder
12. november 2008 - 15:59 #14
OK, men det er det der er problemet, for dyre ord, for lavt budget og muligvis også for lav klikpris.

Prøv at skrue op og hold øje, time for time, dag-dag så det ikke koster kassen
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
13. november 2008 - 08:05 #15
Jeg har sat min gennemsitlige klik pris op til 12 og et dagsbudget på 100 - så må vi se an til i morgen og se om det gir noget :)
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
13. november 2008 - 09:33 #16
Hvordan kan man finde ud af hvad minimums prisen er pr. klik???
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
13. november 2008 - 09:34 #17
Altså på de forskellige søgeord.
Avatar billede madx Nybegynder
13. november 2008 - 11:02 #18
det er ikke sikkert at dit budget er nok.... adwords "læser" dine kampagneinstillinger og hvis der f.eks. kun er råd til nogle få klik, så er din kampagne ikke attraktiv nok for adwords (læs: de tjener ikke nok på dig) - specielt ikke hvis der er 10 andre annoncører, der gerne vil vises på sammen ord.

du kan gå en anden vej, hvis ovenstående ikke hjælper (det tror jeg ikke at det gør):

sætte præcis samme kampagne op, men kun med et eller 2 ord hvor adwords mener at der er høj trafik, byd 8-10 kr. - budget 250 eller mere,

accelereret visning, ikke indholdsnetværk