Avatar billede glass Nybegynder
05. november 2008 - 23:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Serverrum og strøm

Jeg og nogle kollegaer står og sætter et nyt serverrum op på vores arbejdsplads.
Vi har styr på netværk, køling og vi har vores gamle 3faset UPS som skal bruges i det nye.

Men hvordan sætter man lige det strøm op så det er bedst?
Ja vi skal self have en elektriker på, men vil gerne have nogle ideer til et godt setup.
Vi vil sætte hver skab op på sin egen sikrings gruppe.
Men må vi gerne smide 3 faser ind i et skab? evt plus og minus ved det.
Og hvilke stik skal vi koble skabene sammen med?
Vi har kigget på disse stik "CEE 400V/32A 5Pol" eller skal vi bruge 2 "CEE 230V/16A 3Pol"?
Samt er der nogen problemer i at 2-3 rackskabe som står op ad hianden er på 3 forskellige faser?

Vi skal nok bruge ca 30amp pr. skab

Vores setup er 12rackskabe og nogle hylder ved siden af til tower servere.

Hvis nogen har billeder af et setup eller et diagram kan det osse bruges til ideer :)
06. november 2008 - 06:44 #1
(Det skal jo ikke ende sådan her -> http://folk.uio.no/trondham/fun/kabler.jpg *GH* )
Avatar billede glass Nybegynder
06. november 2008 - 15:32 #2
Sådan så vores gamle ud :)
Avatar billede glass Nybegynder
30. november 2008 - 20:33 #3
Lukker