Avatar billede splitbus Nybegynder
05. november 2008 - 17:05 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Kopi af mappe på skrivebordet

Jeg vil ha oprettet en genvej til f.eks mit dokument bibliotek på skrivebordet.

Ikke en kopi som jeg har nu. Det skal være som i Win
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. november 2008 - 17:42 #1
Find dit dokument og klik en gang på det, tast så cmd+L, hermed oprettes en henvisning til dit dokument, flyt nu henvisningen ud på dit skrivebord.
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. november 2008 - 17:43 #2
cmd+L er i menuen Arkiv -> Opret henvisning
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. november 2008 - 18:28 #3
du kan også vælge at trække mappen ud på skrivebordet fra den oprindelige mappe, mens du holder 2 taster nede: Æble + ALT... Dette giver dig også en genvej til den ønskede mappe...
Avatar billede egonspock Seniormester
05. november 2008 - 21:41 #4
Blot en kommentar: Jeg synes at der er for mange programmer, der gerne vil smide forkerte ting i min dokumentmappe (thank you micro$oft...), så jeg har lavet en ny, ekstra mappe i min hjem-rod, og den har jeg alle mine dokumenter i. Den kan der også laves en genvej af.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. november 2008 - 06:38 #5
Har du OS 10.5 kan du trække en mappe hen i din DOCK, så ligger den hér akkurat som dine programhenvisninger . . .

Blot en indskydelse!