Avatar billede canongamer Nybegynder
05. november 2008 - 16:24 Der er 5 kommentarer

Systemer som lotsmorefree?

Hej

Hvilken metode benytter sider som lotsmorefree.com og pointshop.dk sig af for at kunne se om brugeren har indtastet oplysninger hos annoncøren (lead)? Er det cookies? I så fald, hvordan fungerer det?

Findes der nogle systemer/scripts som kan det samme som ovenstående sider?
Avatar billede kjeldsted Novice
05. november 2008 - 19:48 #1
Hvis du vil vide hvordan andre har lavet system bliver du nok nødt til at vente indtil programmøren på siden dukker op hér og svare for dig. Men da dette næppe sker skal du ikke regne med at få svar på spørgsmålet da det lige er sådan at finde ud af.
Avatar billede hypofysen Nybegynder
07. november 2008 - 09:08 #2
Det er faktisk rimeligt simpelt.. De forskellige reklame netværk sender et callback url til siden der fortæller om leadet enten er godkendt eller ikke godkendt.

Det matcher man så med den pågældende bruger og + til saldoen hvis leadet er godkendt.
Avatar billede canongamer Nybegynder
09. november 2008 - 16:45 #3
Nu har jeg fået undersøgt det lidt nærmere omkring overstående svar. Jeg har fundet ud hvordan systemet laver sådan callback url - men hvordan behandler man automatisk sådan at url? Findes der et php script der kan det?
Avatar billede hypofysen Nybegynder
09. november 2008 - 18:19 #4
Jeg har ikke tid i øjeblikket til at sætte mig ind i det.. Men det nemmeste er helt sikkert at programmere det i php.. kontakt evt. reklame udbyderen og få en forklaring de hjælper hellere end gerne. :)
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 11:41 #5
Bare for at følge op.
Er problemet løst? Og i så fald bør tråden lukkes.