Avatar billede gnuggi Nybegynder
05. november 2008 - 13:52 Der er 2 kommentarer

Crash ved WinXP SP3 opgradering

Hej alle geniale eksperter!
Sagen er den: Jeg skulle opgradere min brors PC til XP Service Pack 3. Det er en HP Pavilion, ca. 3 år gammel med Win XP præ-installeret (ingen medfølgende discs). Har virket upåklageligt indtil nu. Jeg vælger at lave en 'genoprettelses DVD' vha. et præ-installeret HP-værktøjs program, i den tro at jeg ville kunne genskabe alt, hvis nu uheldet skulle være ude.
Pc'en skal reboote efter opdatering, men her vises kun den klassiske sorte skærm med teksten: "Start i fejlsikret tilstand/med netværk", "Start i sidst kendte fungerende tilstand" osv.. Ingen af delene virker, så jeg indsætter min genoprettelses DVD og rebooter. Nu kommer valgmulighederne:
"tryk F for fuld systemgenoprettelse" og
"tryk S for fuld systemgenoprettelse ved beskadiget disk" og (så vidt jeg husker):
"tryk A for at starte OS fra Harddisk"

Her trykker jeg F, og genoprettelsen starter. Nu virker pc'en så at sige 50 %. Jeg kan tænde den og den fungerer ok. MEN. Halvdelen af min harddisk er fyldt med min brors gamle filer/data som jeg ikke kan se, pga. brugerrettighederne (alt lå under hans tidligere admin. mappe).
Hvad gør jeg nu? Er det muligt at kommme "ind" til mine gamle filer?
Eller er det muligt at slette de brugte 50 % så den er helt som ny  - vel og mærke uden at slette Win XP, da jeg ingen CD/DVD'er har til geninstallation?

Der er intet værre end mistet data..
PÅ forhånd, tusind tak for hjælpen!
Avatar billede nva Praktikant
05. november 2008 - 14:39 #1
Prøv at overtage ejerskabet af mappen http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no59
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. november 2008 - 22:23 #2
Hvilken HP Pavilion ?? Stationær eller bærbar og hvilken processor Intel eller AMD.