Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
03. november 2008 - 16:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Identifikation af IDE Controller

Hej,

når jeg vil se, hvilken producent, der står bag min IDE Controller, står der "Ukendt". Jeg vil høre, om der er nogen måde, hvorved man kan identificere producenten?

På forhånd tak.
Avatar billede irve Praktikant
03. november 2008 - 23:35 #1
Fortæl hvilket OS du benytter?
Så kan det være at du kan se det via Device manageren, og på devices se Ressources - under hardware Ids vil du se noget lignende:
Intel-269e
Internal_IDE_Channel

Ellers er det der står til at finde via Google. F.eks. Hardware ID PCI\VEN_8086&DEV_2680&SUBSYS_3014103C&REV_09

Det burde give resultat.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2008 - 01:07 #2
Du har givetvis kontrolleren på bundkortet, og derfor

Ind i kontrolpanelet og kør system. Der vælger du enhedshåndtering. Gå ind under IDE/ATA kontroller, og der vil du finde det.

Jeg kunne forestille mig du gerne vil opdatere driveren til kontrolleren, og derfor ville det være bedst hvis du kender producenten af dit bundkort, og hvilket produktnummer det har.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
05. november 2008 - 19:35 #3
Jeg bruger Vista. Men kan du ikke lige forklare, hvad alt det der hedder på dansk? :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. november 2008 - 00:40 #4
Jeg har skrevet det på dansk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. november 2008 - 00:47 #5
Kender du ikke bundkortet ? ? ?

Du kan også gå ind i systemoplysninger.

Start > alle porgrammer > tilbehør > system værktøjer > systemoplysninger.

Uner Komponenter > Lager finder du IDE, og der står navnet på producenten og navnet på enheden.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
06. november 2008 - 17:20 #6
Jeg mente også godt nok, at Irve skulle skrive det på dansk. :)
Jeg prøver lige det, du skriver.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
06. november 2008 - 17:28 #7
Der er vist ikke noget at se der. Det ser ud som om, at alt fungerer. Men går jeg ind under Enhedshåndtering -> Lagerenhedscontrollere, så står der et udråbstegn ud for denne enhed "AOVSEFX8 IDE Controller". Det er til denne, at jeg ikke kan finde producenten.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
06. november 2008 - 17:38 #8
PNP-enheds-id:

ACPI\PNPA000\4&5D18F2DF&0

Kan det føre til en løsning?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. november 2008 - 01:23 #9
Det siger mig ikke så meget.

Gav dette bid
Start > alle porgrammer > tilbehør > system værktøjer > systemoplysninger.

Ellers må du have åbnet kassen, og kikke på bundkortet. Der kan man som regel se producentens navn, og bundkortets model nummer. Med dette er det porblemløst at finde en driver til dig.

Nu ved jeg ikke hvilken maskine du har, for har du en bærbar, står det jo på ydersiden af maskinen, så det er kun hvis det er en stationær maskine du har brug for at lette på låget.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
07. november 2008 - 21:06 #10
Jeg har en bærbar, så jeg må lige hjem at kigge på den. Men altså, går jeg ind under Systemoplysninger -> Lager -> IDE, så står der, at alt fungerer, som det skal. Men går jeg ind under Enheder med problemer, eller hvad det nu hedder, finder jeg enheden, som jeg har problemer med. Men der står ingen info. Hvis der nu står "Standard Mass Storage"-et eller andet, hvad betyder det så?
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
04. oktober 2010 - 15:13 #11
Lukket! Intet hjalp, formaterede.