Avatar billede dizi Nybegynder
03. november 2008 - 14:31 Der er 8 kommentarer

Hjælp mig!!

Min macbook er helt af helved til.. når jeg starter den op, kommer den frem med en mappe som har et ? og som står og blinker.. jeg har forsøgt at installere mac OS på den, men den skriver at den ikke kan installeres på computeren, derefter har jeg prøvet at installere Windows XP, men den vil intet.. nu starter den kun op med den mappe der blinker..
Hva skal jeg gøre? Vil gerne kun have installeret Mac OS..

Den Fortvivlede..
Avatar billede straszek Praktikant
03. november 2008 - 14:34 #1
Dårlig overskrift,

Blinkende mappe, betyder at mac' en ikke kan finde start disken. Så enten er din hd kaput, eller også er styresystemet kaput. Start op på din system cd, og køre en disk-første-hjælp og se hvad den siger.

Søren
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. november 2008 - 14:39 #2
jeg ville eventuelt også give den et forsøg med DiskWarrior: http://www.alsoft.com/DiskWarrior/index.html
Avatar billede dizi Nybegynder
03. november 2008 - 14:46 #3
ja undskyld!
hvordan kører jeg en første-hjælp?
hvis det er styresystemet, hvor kan jeg så købe et nyt?
tak :-)
Avatar billede dizi Nybegynder
03. november 2008 - 14:50 #4
hvordan kører jeg diskwarrior?
Skal det købes eller?
Jeg er helt lost med den her macbook.. det er min første!!
Avatar billede straszek Praktikant
03. november 2008 - 14:52 #5
Du indsætter din system disk, den med osx, som fulgte med din mac da du købte den. Fra en af menuerne er der en mulighed for at køre disk-første-hjælp

Diskwarrior er et købe program
Avatar billede dizi Nybegynder
03. november 2008 - 15:00 #6
ja, men den vil jo ikke starte den ordentligt.. den starter op med at man skal vælge hovedsprog, ogå begynder den at kører installation, men kan ikke installere, også kan jeg vælge imellem nogle disk den skal starte op fra, men så begynder den bare at kører i ring!
Avatar billede dizi Nybegynder
03. november 2008 - 15:31 #7
Den vil ikke starte op på disken, selvom jeg holder c tasten nede.
Avatar billede computerlab Nybegynder
12. december 2008 - 13:51 #8
Har du fået fixet den?

Ellers kan du kontakte mig, evt. via kontaktformularen på www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab - Data & Design