Avatar billede drbest Nybegynder
30. oktober 2008 - 20:59 Der er 10 kommentarer

Synkronisering med tidsserver

Hej,
Jeg har problemer med, at min server ikke rigtigt vil synkronisere med en tidsserver.
Derudover taber mine arbejdsstationer hele tiden tid (3-4 min) Det er rigtigt irriterende. Er der nogen, der har et godt råd?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:59 #1
hvis det er et domain, skulle dine klienter gerne synkronisere med din DC som har PDC emulator rollen.
Din dc skulle så gerne synkronisere med feks time-a.nist.gov med NET TIME command. Husk at der skal være åben for port 123 UDP udadgående
Avatar billede drbest Nybegynder
30. oktober 2008 - 22:12 #2
hej jonax.hex
Tak for dit hurtige svar. Nu er jeg ikke lige nogen server-haj, så kunne du måske også hjælpe mig med hvor jeg rent praktisk tilføjer denne indstilling ;-)
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2008 - 06:01 #3
net time /setsntnp time-a.nist.gov

verificer med:
net time /set
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2008 - 06:02 #4
net time /setsntp time-a.nist.gov
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2008 - 06:02 #5
vågn op!!!! net time /setsntp:time-a.nist.gov så er den der vist
Avatar billede drbest Nybegynder
31. oktober 2008 - 08:08 #6
det ser ud til at blive accepteret, men tiden ændrer sig bare ikke :-(
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2008 - 08:53 #7
får du et output ala
C:\Users\riv>net time /set
Current time at \\time-a.nist.gov is 31-10-2008 08:51:25

The current local clock is 31-10-2008 08:51:25
Do you want to set the local computer's time to match the
time at \\time-a.nist.gov? (Y/N) [Y]: y

du kan også prøve at køre "w32tm /resync".

Har du tjekket eventlog for fejl?
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2008 - 08:53 #8
og porten er åben som jonah skriver?
Avatar billede drbest Nybegynder
31. oktober 2008 - 09:14 #9
hej riversen,
Som sagt er jeg ikke server-haj - hvordan åbner jeg porten/eller checker at den er åben?
Avatar billede riversen Nybegynder
31. oktober 2008 - 10:45 #10
du kan bruge nmap til at lave en udp scanning mod tidsserveren