Avatar billede billeschou Nybegynder
29. oktober 2008 - 15:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Blokere adgang til parent directories ifm. FTP

Formentlig ikke den rette kategori, men kunne ikke finde en der passede bedre...

Anyway, sikkert et trivielt spørgsmål, men ifm. oprettelse af brugere på en FTP server har brugerne adgang til biblioteker der ligger et eller flere niveauer over deres homedir.

Hvis jeg f.eks. opretter brugeren xxx og sætter hans homedir til D:\ftp\xxx kan han sagtens skifte til D:\ftp bare ved cd .. på kommandolinien. Er sikker på at det bare er et spørgsmål om at sætte de rigtige sharing/security rettigheder for brugerne på deres homedir, men det giver umiddelbart intet at fjerne muligheden "Traverse Folder/Execute File"
Avatar billede billeschou Nybegynder
29. oktober 2008 - 15:06 #1
Skal selvfølgelig lige understrege at jeg vil have det sådan at brugerne ikke kan navigere til niveauet/niveauerne over deres homedir. Subdirs er fint
Avatar billede billeschou Nybegynder
03. november 2008 - 12:37 #2
Lukker