Avatar billede skillzor Nybegynder
27. oktober 2008 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows service, kald metoder i andre klasser

Hej eksperter,

Jeg har lavet et konsolprogram som jeg gerne vil have til at fungere som en windows service.
Problemet er at jeg ikke kan kalde de metoder i de klasser jeg har kopieret ind. I metoden OnStart kender den ikke til mine egne klasser jeg har oprettet, hvordan løser jeg dette problem?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2008 - 15:36 #1
Hvis de klasser buildes ind i projektet, saa kan de vel ogsaa bruges.
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2008 - 15:54 #2
Hvis dine klasser har et andet namespace end din webservice (hvilket de nok har) så kan du ikke se dem som udgangspunkt.
For at kunne se dem skal du først angive dit namespace til klasserne.. eller ligge den ind ved "using".

men det er stadig en forkert fremgangsmåde hvis dine klasser blot skal benyttes af din windows service.
Der burde du nok have lavet et class library og referere den dll i din windows service:)
Avatar billede skillzor Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:25 #3
Det var et forkert namespace mine klasser havde.
Det var en bommert under kopieringen :(
Kalp det var dig der ledte mig på rette vej, så smid et svar :)
Avatar billede kalp Novice
28. oktober 2008 - 13:41 #4
=)